Estudiantat de Secundària debat sobre si els diners fan, o no, la felicitat

Una trentena de joves s'enfronten a la UdL en una competició d'oratòria

lligadebatUdl2015
Primera sessió de debats / Foto: Fernando Guirado (UdL)

La Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida (UdL) acull avui, demà i divendres, la fase local de la II Lliga de debat de Secundària i Batxillerat que impulsa la Xarxa Vives d'Universitats en els territoris de parla catalana.

Més de vuitanta equips d'una cinquantena centres d'ensenyament d'Andorra, Barcelona, Girona, Castelló, València i Lleida participen en aquesta competició d'oratòria que ha implicat en la seua organització vuit universitats catalanes i valencianes, i una d'andorrana.

Un cop realitzades les lligues locals a les diferents universitats, els equips guanyadors -un total de nou- mesuraran les seues habilitats en la final que tindrà lloc els propers 27 i 28 de març a la seu de la Universitat Oberta de Catalunya, a Salt (Girona) tot coincidint amb la XI Lliga de debat universitari que organitza anualment la Xarxa Vives.

Pel que fa a la fase local de Lleida, coordinada per la UdL, hi participen un total de 33 alumnes dels IES Màrius Torres, Samuel Gili i Gaya, Ponts, i els col·legis Claver i Maristes Montserrat, repartits en set equips. Els joves hauran de debatre, utilitzant el català com a llengua vehicular, sobre si els diners fan, o no, la felicitat.

El jurat, integrat per alumnat de la Facultat de Dret i Economia que participarà en la Lliga de Debat Universitari, haurà de valorar capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

D'altra banda, del 2 al 6 de març se celebrarà la Lliga de debat de la Universitat de Lleida. S'hi han inscrit 18 estudiants, majoritàriament de Dret, tot i que també n'hi ha que cursen Administració d'empreses, Història i Medicina.

La setmana passada, aquests alumnes van assistir a un curs per formar-se en l'art de parlar en públic, les característiques del discurs oral persuasiu, els tipus d'arguments i estratègies argumentatives i els elements paralingüístics de la comunicació (llenguatge corporal, mirada, veu etc), ja que aquesta matèria transversal inclou activitat formativa i competitiva.

L'equip que resulti guanyador de la Lliga de debat intern, representarà la UdL en la XI Lliga de debat Universitari que se celebrarà a finals de març a Salt. El tema del debat d'enguany gira al voltant de si una societat avançada i complexa com la nostra, podria funcionar eficientment amb una economia basada principalment en intercanvis no monetaris. L'any 2009, a Alacant, l'equip de la UdL es va proclamar campió de la V Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives.

Oficina de Premsa UdL / 03/03/2014
Estudiants de Dret i Història representaran la UdL al debat de la Xarxa Vives

Oficina de Premsa UdL / 26/04/2010
Comença la VI Lliga de Debat Universitari