Estudiantat de Medicina munta un congrés de neurologia i neurociència

Per primer cop a Lleida ha aplegat més d'un centenar de persones

CLOENDACIEN2
Els participants del congrés. FOTO: Sara de Antonio

El Parkinson, l'alzheimer, l'esclerosi múltiple o l'encefalitis autoimmune són algunes de les malalties que es van abordar al Congrés Interdisciplinar per a Estudiants de Neurologia i Neurociència que s'ha celebrat aquest cap de setmana a l'Auditori del campus de Cappont.

Organitzat per estudiantat de la Facultat de Medicina de la UdL, era el primer cop que se celebrava a Lleida, i comptava amb el suport de la Societat Catalana de Neurologia, de la Societat Espanyola de Neurociència, de la Universitat, l'IRB i el Col·legi oficial de Metges de Lleida.

Les sessions, que van aplegar més de 120 alumnes de grau, de màster i doctorat de Medicina d'universitats catalanes i la resta de l'Estat, van anar a càrrec de professionals com ara Javier Pagonabarraga, neuròleg de la Unitat de Trastorns del Moviment del servei de Neurologia de l'hospital de Sant Pau de Barcelona, Mara Dierssen, del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona, o Josep Dalmau, del Centre d’Investigació Biomèdica August Pi i Sunyer de Barcelona.

Durant el congrés, que es va tancar amb una ponència sobre la fisiologia de les carícies, també es van lliurar els premis a la millor comunicació oral i pòster que van ser per a Oriol Narcís (Universitat de Cantàbria) i per a Guillermo Aparicio (Institut Cajal, Madrid).