Estrena a la UdL de tots els poemes musicats de 'Combat del somni' de Josep Janés

Concert aquest dimecres de la mezzosoprano Marisa Martins i el pianista Mac McClure

Martins-McClure Lima 1
Marisa Martins i Mac McClure
La Universitat de Lleida (UdL) acull aquest dimecres, 9 de març, l'estrena del nou projecte de la mezzosoprano Marisa Martins i el pianista Mac McClure i que a l'estiu es materialitzarà amb un disc. Es tracta de tots els sonets musicats de Combat del somni, poemari de l'escriptor i editor català, Josep Janés (1913-1959), publicat al 1937.

Cinc d'aquests poemes ja van ser musicats pel seu amic i compositor, Frederic Mompou, entre els anys 1942 i 1951: Aquesta nit, Fes-me la vida transparent, Ara no sé si et veig encar, Jo et pressentia com la Mar i Damunt de tu només les flors, el més conegut.

Ara, Martins i McClure presenten en concert les composicions de Mompou més la quinzena de sonets restants que han estat musicats per compositors contemporanis catalans i del país valencià. Així, el repertori inclourà a més, els tres sonets musicats al 1993 per la compositora Carlota Garriga (1937) i les composicions noves que van ser encomanades a Ricardo Llorca (1958), Moisès Bertran (1967), Miquel Ortega (1963) i Jordi Flaquer (1983).

El concert Combat del somni, tindrà lloc dimecres, a les sis de la tarda, a la Sala d'actes de l'edifici del Rectorat, en el marc de la la 19a Temporada Musical de la UdL.

El repertori operístic de Marisa Martins, Orphée d'Or 2008 en la categoria 'Grandes Voix Humaines'. abasta principalment Monteverdi, Mozart i Rossini. En el camp del Lied sent predilecció per la música francesa i espanyola, la qual cosa l'ha dut a estrenar obres de compositors catalans com Xavier Montsalvatge, Frederic Mompou, Enric Palomar, David Padrós, Josep M. Mestres Quadreny i Jordi Rossinyol. Un dels seus enregistraments, Requiem de Xavier Benguerel, va ser guardonat amb el premi CD Compact 2007, categoria Música Coral.

La música per a piano i veu forma gran part repertori de Mac McClure, que al 1991 va començar a treballar amb Alícia de Larrocha (1923-2009) el repertori espanyol i clàssic. Des del 1998 treballa amb Dalton Baldwin la música francesa. Ha estrenat obres de Montsalvatge, Mompou, Morera, Arauco, Borràs, Henze, Bertran, Llorca, Comellas, Mesa, Taverna-Bech, Garriga, i Turull. Entre més de 40 gravacions en CD, destaca la primera gravació mundial de les cançons d'Isaac Albéniz. Des del 2010, és professor associat al Conservatori de Música de la Universitat Nacional de Colòmbia, centre del qual en fou director entre 2011 i 2014.

Continguts relacionats

Vídeo: XIX Temporada Musical de la UdL : Combat del somni, amb Marisa Martins i Mac McClure