És possible explicar bé la ciència?

Un expert en química gastronòmica participa en un màster a la UdL

ClaudiMans-QuimicaGastronomicaUdL
Claudi Mans. FOTO: Universitat de Barcelona

Sferificaciones y macarrones (2010), amb pròleg de Ferran Adrià, La vaca esfèrica (2008), Els secrets de les etiquetes (2007) o La truita cremada (2005), són els llibres més coneguts de Claudi Mans. Aquest catedràtic emèrit d'Enginyeria Química de la Universitat de Barcelona, serà dilluns a la Universitat de Lleida per participar en una de les sessions que el Màster en Investigació Biomèdica de la UdL dedica a la comunicació de la ciència, la gestió i la innovació.

Serà dilluns, 23 de novembre, a les dotze del migdia, a la Unitat Docent de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. La seua xerrada, És possible la divulgació científica?, versarà sobre com fer entenedora la ciència però sense caure en simplismes que, a vegades, introdueixen idees i conceptes falsos.

Claudi Mans és membre del comitè científic de la Unitat UB-Bullipèdia, de les juntes de l'Associació Catalana de Comunicació Científica, del Col·legi de Químics de Catalunya i de l'Associació Catalana de Ciències de l'Alimentació, així com director científic del Comitè Espanyol de la Detergència des del 2009.

Ha col·laborat amb CosmoCaixa, el Termcat i la Fundació Alícia, així com amb la secció de Ciència del diari Ara. És autor de diversos blocs i les seues conferències tracten tant sobre la ciència en general com, sobre la divulgació de la química, especialment de la química alimentària i culinària. Entre altres premis, compta amb el Nacional de Química, atorgat per l'Associació nacional de químics d'Espanya al 2011, i el Divulga 1983 del Museu de la Ciència.

El Màster en Investigació Biomèdica, ha programat noves conferències, el 14 de desembre a càrrec de Santiago Lamas, (investigador del Centre de Biologia Molecular Severo Ochoa), i l'11 de gener, amb Jesús Purroy (fundador del Barcelona Partner's Innvovation).