Els secrets de la novel·la negra, de la mà de Petros Màrkaris

El creador del comissari Kostas Kharitos fa una classe magistral a la UdL

Petros Màrkaris, l'escriptor, dramaturg i responsable d'algunes de les millors històries del director de cinema Theo Angelopoulus, serà demà a la Universitat de Lleida (UdL) per desvetllar com escriu novel·la negra i per què ho fa. El creador del comissari Kostas Kharitos oferirà una classe magistral oberta al públic, a les cinc de la tarda, a la Sala de juntes del segon pis de la Facultat de Lletres (edifici del Rectorat), en el marc del festival El Segre de Negre que s'inaugurarà dos hores més tard a l'Institut d'Estudis Ilerdencs.

Petros Màrkaris (Istambul, 1937), tot un referent de la novel·la negra a escala mundial, rebrà el Premi trajectòria literària, l'estrenat guardó amb el qual el Festival li reconeix la seua contribució a l'enriquiment, la qualitat i la difusió d'aquest gènere, així com la seua carrera. L'escriptor grec compta entre altres distincions amb la Medalla Goethe, el Premi Polar Europeu i el Premi Pepe Carvalho.

Amb milers de lectors arreu del món, Màrkaris ha sabut combinar la intriga amb una crítica profunda de la societat que l'envolta a través de les novel·les protagonitzades pel desenganyat comissari del departament d'Homicidis d'Atenes, Kostas Kharitos. A través d'aquest personatge icònic i les trames de les seues novel·les, l'escriptor retrata la societat grega i en fa una crítica punyent.

Els seus darrers llibres: Próxima estación, Atenas (MaxiTusquets, 2019), una guia molt personal per la capital grega, i Universitat per a assassins (Tusquets Editors, 2019), on Kostas Kharitos haurà de resoldre l'assassinat d'un ministre, antic professor universitari de Dret, se sumen a obres com ara Con el agua al cuello, La muerte de Ulises, o Offshore.