Els premis d'emprenedoria d'Iberus s'amplien a l'àmbit social

Amb els de projecte empresarial i generador d'idees de negoci sumen 16.000 euros

premisiberus2015
Lliurament dels premis de l'any passat. Foto: Universitat de La Rioja

El Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre, Campus Iberus -del que forma part la Universitat de Lleida (UdL)- i l'empresa CLH han llançat el seu 3r Programa de Premis a l'Emprenedoria Iberus-CLH, reforçats amb una nova modalitat dedicada a l'emprenedoria social. En aquesta tercera edició es mantenen les dos categories d'edicions passades: Generador d'idees de negoci basades en el coneixement, i Projecte empresarial. En total, la quantia dels guardons suma 16.000 euros. La recepció de projectes està oberta fins el proper 30 de setembre.

El Campus Iberus, agregació estratègica de les universitats de Lleida, Saragossa, Pública de Navarra i La Rioja, en col·laboració amb l'empresa CLH, vol fomentar l'esperit creatiu, innovador i empresarial dels estudiants, titulats, personal docent i investigador, i personal d'administració i serveis.

La nova categoria d'Emprenedoria social vol premiar i incentivar la generació d'iniciatives d'innovació social que, engegades des de les institucions públiques i amb implicació ciutadana, facilitin l'emprenedoria centrada en les persones, el seu entorn i les seues necessitats. En aquesta modalitat es distingiran iniciatives que satisfacin necessitats de les persones o marquin línies de treball que puguin resultar en projectes d'emprenedoria amb o sense ànim de lucre.

Campus Iberus i CLH volen reforçar el seu compromís amb la societat mitjançant l'establiment d'aquesta tercera categoria al programa 2016 com a forma de contribuir des de les universitats  a reduir les desigualtats i fomentar la cohesió social a la Vall de l'Ebre. Aposten així per la posada en marxa de noves iniciatives i empreses des de l'entorn universitari que mesurin el seu creixement no només en termes econòmics, sinó també socials, culturals i mediambientals.

En la primera de les modalitats es distingiran les millors idees basades en el coneixement per a la generació de noves empreses a la Vall de l'Ebre. Es podrà presentar qualsevol idea de negoci innovadora, tant de caràcter tecnològic, com d'índole cultural o de creació artística, que basi la seua activitat en el desenvolupament del coneixement generat a les universitats pertanyents a Campus Iberus.

Dins de la modalitat de Projecte Empresarial es pretén contribuir al reconeixement i al reforç de projectes empresarials engegats en els últims 48 mesos per part d'estudiantat, titulats, personal docent i investigador o personal d'administració i serveis de les universitats de Campus Iberus, a les regions en què es troben situades. Les empreses podran fonamentar la seua activitat en l'explotació de noves tecnologies, en el desenvolupament de R+D+I, així com en la posada en valor d'iniciatives culturals, humanístiques, o de creació artística.

Text: Comunicació Universitat de La Rioja / Oficina de Premsa UdL