Els 'olímpics' de les ciències reben els seus premis a la UdL

olimpiadesUdL2014
Els premiats, amb Vila i els coordinadors de cada olimpíada científica a la UdL / Foto: UdL
Els tres estudiants de Secundària millors classificats en cadascuna de proves locals de les Olimpíades de Geologia, Química, Física, Biologia i Proves Cangur de Matemàtiques que van tenir lloc a la Universitat de Lleida durant el febrer i març passat, han rebut avui de mans de la vicerectora d'Estudiantat, postgrau i formació contínua de la UdL, Neus Vila, els guardons que els acrediten com a guanyadors.

Els primers tindran la matrícula gratuïta de primer si escullen estudiar a la Universitat de Lleida, mentre que als segons i tercers classificats se'ls ha obsequiat amb un diploma. Tots han rebut un llibre relacionat amb el tema de l'Olimpíada on van participar.

Els alumnes premiats han estat:

-Olimpíada de Geologia: Judith Balcells (1r), Albert Nogueró (2n), Edgar Alexandre (3r)
-Olimpíada de Química: Jordi Fortuny (1r), Guillem Simeon (2n), Alba Rius (3r)
-Proves Cangur de Matemàtiques: Joan Pelegrí (1r), Alba Rius (2n), Guerau Masip (3r)
-Olimpíada de Física: Guillem Simeon (1r), Marta Bertrand (2n), David Aránega (3r)
-Olimpíada de Biologia: Ingrid Mases (1r), Sílvia Babot (2n), Marc Bernaus (3r).

Per centres, l'Institut Samuel Gili Gaya s'ha fet amb quatre dels premis; 3, són d'alumnes de La Salle de Mollerussa i 2, del Col·legi Claver. Els instituts Guindàvols, Josep Vallverdú de Les Borges, Ciutat de Balaguer, Alcarràs, Ponts, i l'Escola Vedruna de Balaguer s'han fet cadascun amb un guardó.

Més de 550 alumnes de Secundària van participar en les diferents Olimpíades, sent les més concorregudes les Proves Cangur de Matemàtiques, les quals van aplegar 440 estudiants.