Els nous ICREA Acadèmia de la UdL recullen les distincions

Luisa F. Cabeza i Jordi Martí, de l'EPS i la Facultat de Lletres

ICREAacademiaUdL
Els investigadors, amb el conseller Mas-Colell. Foto: Generalitat de Catalunya

Dos professors de la Universitat de Lleida (UdL) han rebut aquest dimarts a Barcelona les distincions ICREA Acadèmia 2012, amb 22 investigadors més del sistema de recerca català. Es tracta de la catedràtica laboral de Màquines i Motors Tèrmics, Luisa F. Cabeza (Escola Politècnica Superior-EPS) i el catedràtic de Geografia Humana, Jordi Martí Henneberg (Facultat de Lletres).

L'acte l'han presidit el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell; el secretari d'Universitats i Recerca, Antoni Castellà; i el director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), Jaume Bertranpetit. Aquests guardons, que enguany arriben a la cinquena edició, reconeixen la tasca de recerca del professorat i, alhora, contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari català.

Amb les 24 noves distincions, ja són 120 els investigadors amb la qualificació ICREA Acadèmia a les universitats catalanes en el marc d'aquest programa finançat pel govern de la Generalitat amb 6 milions d'euros anuals. La menció, dotada amb 50.000 euros per guardonat, implica la dedicació prioritària a activitats de recerca durant 5 anys.