Els millors 'investigadors' de secundària reben els seus premis

Dotze dels catorze guardons són per a treballs de recerca fets per noies

premisrecercasecundaria2014UdL
L'alumnat premiat, amb Miquel Àngel Cullerés, Neus Vila i Ramon Roca FOTO: UdL

Catorze estudiants de Secundària de la província de Lleida, dotze de les quals són noies, van rebre divendres els Premis a treballs de recerca d'estudiantat de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior que, des de fa onze anys, convoca el Vicerectorat d'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) amb el suport del Consell Social.

L'alumnat guanyador pertany a 9 instituts i col·legis de les comarques de Ponent: Mater Salvatoris (3), Guindàvols (2), Ronda (2), Alcarràs (2), Gili i Gaya, Màrius Torres, Arabell, Terres de Ponent de Mollerussa i Ribera del Sió d'Agramunt. Entre els projectes guardonats trobem títols com ara La pròxima estació. Joves davant la crisi econòmica; Descobrint els secrets del genoma humà; Banca ètica, la banca amb principis; o Hombres, mujeres y viceversa. Roles y estereotipos de género en la publicidad comercial española.

En total, el jurat ha analitzat 127 treballs (20 menys que al 2013), 99 signats per noies i 28, per nois. Provenen de 38 centres: 16 de la capital del Segrià, 15 més de la resta de la província, tres de Tarragona, tres de Girona i un de Barcelona.  S'han centrat en els àmbits de Salut i Nutrició, Educació i Treball Social, Tecnologia, Humanitats, àrea Juridicoeconòmica, Estudis de Gènere i àrea Agroalimentària i Forestal. No s'ha presentat cap proposta d'Estudis de Cooperació i Desenvolupament.

L'estudiantat que es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula de primer curs. A més, els guanyadors, els tutors dels treballs i els centres on pertanyen rebran un premi de 200 euros. L'acte de lliurament va anar a càrrec del president del Consell Social, Ramon Roca, i la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Educació Contínua, Neus Vila.

Llista de guardonats/es
Galeria fotogràfica (Flickr)