Els informàtics de les universitats catalanes es troben a la UdL

Hi participen més de 80 professionals per abordar les noves tendències en serveis

trobadaserveisinformaticauniversitatsTSIUC-UdL
La trobada ha tingut lloc a l'Auditori de Cappont. FOTO: UdL
Amb el lema "Catàleg de serveis a la universitat i la recerca", la Universitat de Lleida (UdL) ha acollit la dissetena edició de la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC’16), un esdeveniment anual organitzat pel Consorci de serveis universitaris de Catalunya (CSUC) dedicat, en aquesta ocasió, a com s’afronta el repte d’oferir un catàleg de serveis per al conjunt d’usuaris d’una institució, així com posar de relleu les noves tendències en aquest àmbit i els reptes als quals s’han d’enfrontar gestors i adminis­tradors de serveis TIC per a implementar-los.

La TSIUC'16, que té lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont, aplega una vuitantena de participants de diferents universitats catalanes, centres de recerca i agències i consorcis de la Generalitat.

L'obertura de la jornada ha anat a càrrec de Roberto Fernández, rector de la UdL; Josep Pallarès, director general d'Universitats, i Miquel Puig, director general del CSUC, els quals han destacat la importància de trobades com aquesta, ja que treballar plegats és més productiu i innovador que fer-ho sols.

En aquest sentit, el director general d'Universitats, ha destacat que la fortalesa del sistema universitari català és que actua com un únic sistema encara que hi hagi diversitat i ha afegit que aquesta dinàmica col·laborativa és crucial en els serveis informàtics "perquè treballen per fer-nos la vida més fàcil a tots".

Per la seua part, el rector ha insistit en la forta col·laboració institucional que es manté a Catalunya des de fa molts anys, però ha reclamat que per fer més fort el país totes les universitats del sistema català han d'estar al capdavant. En aquest sentit ha advocat per un Pacte de país al voltant de les seues universitats.

TEXT: Promoció i màrqueting CSUC/Oficina de Premsa UdL