Els estudis d'Infermeria tornen a Igualada de la mà de la UdL

Prop de 50 alumnes comencen demà les classes al campus del Pla de la Massa

InfermeriaIgualadaUdL
Un moment de l'acte d'inauguració. FOTO: UdL

Després de més de 30 anys, els estudis universitaris d'Infermeria tornen a la capital de l'Anoia. La col·laboració entre la Universitat de Lleida. l'Ajuntament d'Igualada i el Consorci Escola Tècnica d’Igualada (integrat per l'Ajuntament, la Generalitat i la Universitat Politècnica de Catalunya) ho ha fet possible i, demà, prop de cinquanta alumnes comencen les classes al campus del Pla de la Massa en unes noves instal·lacions.

Avui la sala d'actes del campus ha acollit la inauguració del curs acadèmic d'aquest grau de preu públic de la UdL i que en paraules del vicerector de Docència, Francisco García Pascual, exemplifica l'aposta de la Universitat de Lleida perquè les ciències de la salut i la sanitat tornin a prestigiar Catalunya, després que s'hagin vist malmeses a causa de la crisi i de les polítiques aplicades en aquest àmbit.

"El que fa que la salut pública es mantingui és la qualitat dels seus professionals i és per això que el compromís de la UdL és amb els professionals de salut, tot contribuint a la seua formació de qualitat", ha dit.

El grau, que comptarà majoritàriament amb professorat de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, destaca pels diferents equipaments de l’àmbit de la salut amb què compta Igualada, entre els quals destaca el Centre d’Innovació per a la Simulació en Salut 4D Health, el primer a Europa que recrea un hospital sencer, a més d'una farmàcia simulada, i que va ser inaugurat el passat mes de març pel president Artur Mas.

La formació que l'alumnat d'Infermeria a Igualada farà en aquest centre, ha estat l'aspecte més destacat pels assistents a l'acte. Tant
pel subdirector general d'Universitats, Josep Ribas, com pel degà d'Infermeria i Fisioteràpia de UdL, Joan Blanco, com per l'alcalde de la localitat, Marc Castells, que s'ha mostrat convençut que els professionals formats a Igualada "seran l'elit de la infermeria al nostre país".

En aquest sentit, el president del Consell Social de la UdL, Ramon Roca, nascut a Igualada, ha afegit que no té cap dubte que Igualada pot arribar ser un referent en les ciències de la salut.

L'acte també ha comptat amb la
degana del Consell de Col—·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya, Montserrat Teixidó, que ha instat els estudiants a reflexionar en els valors de la professió. perquè tenir cura d'algú és una professió per contribuir a fer un món millor, ha dit.

La Universitat de Lleida no descarta en un futur portar també al campus igualadí estudis de màster en aquest àmbit, així ho anunciat el vicerector de Docència
.

D'altra banda, l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, la Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) i la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL han arribat a un acord per incloure la Unitat d’Assajos Clínics de l’IRBLleida dins de l’oferta actual de pràctiques del grau d’infermeria de la UdL.

Més recursos

Galeria fotogràfica