El rector de la UdL presidirà el PCiTAL els propers dos anys

Roberto Fernández, que relleva l'alcalde, destaca la tasca dels investigadors universitaris

relleuPCITAL-UdL
Un moment de la reunió del Consell d'Administració Foto: Comunicació PCiTAL

El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, presidirà del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) durant els propers dos anys, d'acord amb l'alternança prevista als estatuts, segons ha aprovat avui el Consorci del Consell d'Administració del PCiTAL en sessió ordinària. El rector rellevarà en el càrrec l'alcalde de la ciutat, Àngel Ros, que en serà el vicepresident.

El nou president del Parc ha destacat la consolidació del Magical Media com a centre de formació regular en matèries audiovisuals. Més de 300 alumnes hi reben actualment docència, dels quals 180 són estudiants de la UdL. Roberto Fernández ha insistit en la importància dels nous laboratoris posats en marxa al Parc gràcies a la col·laboració de grups de recerca de la UdL i d'empreses instal·lades al PCiTAL. En aquest sentit, s'ha referit al TIC/Lab, laboratori de Tecnologies de la Informació, que inclou el LleidaDrone Lab, i al  Microsoft Productivity Lab, desenvolupat conjuntament amb Microsoft i IFR.

De la seua banda, Ros ha fet balanç de les principals fites aconseguides durant els darrer dos anys, destacant el creixement continuat tant en número d'empreses com de treballadors. Des del passat abril, al PCiTAL s'han incorporat 7 noves firmes, fent arribar el total fins les 114 i superant els 1.400 empleats. Entre les accions internacionals, destaca la propera visita d'una delegació de Los Ríos (Xile), del 30 de setembre al 3 d'octubre.

El grup encapçalat per l'alcalde de Valdívia, Omar Sabat, comptarà amb la presència de rectors i vicerectors de les universitats Austral de Chile, de Santo Tomás i de San Sebastián, membres del govern central de Xile i el president del consorci Valdivia. Ciutat Universitària i del Coneixement (VCUyC). La regió de Los Ríos vol desenvolupar el projecte VCUyC seguint el model del PCiTAL amb l'objectiu d'innovar el teixit empresarial i crear noves empreses i llocs de treball en el seu territori.

A banda de la col·laboració amb Xile, el Parc també ha rebut en aquest període la visita d'una delegació de Crimea interessada en l'establiment de projectes comuns. A més, el PCiTAL també s'ha donat a conèixer a la fira Metropolitan Solutions, celebrada a Berlín, i ha donat suport a l'obertura de la delegació a Polònia de l'empresa OPP Group, ubicada al Parc, que hi exporta projectes relacionats amb la producció animal.

Text: Comunicació PCiTAL / Oficina de Premsa UdL

.