El rector de l'Autònoma, nou president de les universitats públiques catalanes

El de la UdL, Jaume Puy, ocuparà la vicepresidència de l'ACUP durant tot aquest any

acup
Javier Lafuente i María José Figueras. FOTO:ACUP
L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) ha renovat la seua junta directiva per enguany. El rector de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el catedrà`tic d'enginyeria química, Javier Lafuente, en serà el nou president, rellevant en el càrrec a la rectora de la Universitat Rovira i Virgili (URV), María José Figueras, que ha estat al capdavant de l'ens al llarg del 2020.

Acompanyen a Javier Lafuente a la junta, el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, com a vicepresident;  el president del Consell social de la Universitat de Barcelona (UB), Joan Corominas, com a vicepresident segon; el president del Consell social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Ramon Carbonell, com a vicepresident tercer; i la rectora de la URV, María José Figueras, com a secretària.

La presidència de l'ACUP recau anualment i de forma rotatòria preestablerta en els rectors i rectores de les universitats que la integren. Des de l’any 2008 es van afegir com a membres de l’assemblea general de l'associació, màxim òrgan directiu, els presidents i les presidentes dels Consells Socials o càrrecs equivalents.

L'ACUP es va crear l'any 2002 i en formen part la UB, la UAB, la UPC, la URV, la UdL, a més de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la de Girona (UdG) i la Oberta de Catalunya (UOC). Els seus objectius fundacionals són defensar els interessos de les universitats públiques i el rol de les universitats en la societat, projectar les universitats internacionalment i promoure projectes singulars o estratègics de col·laboració.