El campus de Cappont acull la 8a Marxa popular del Segrià

Serà el punt de sortida i arribada dels tres recorreguts

8a Marxa popular del Segrià
Jesús Avilla i Òscar Rodríguez. FOTO: UdL

La zona interior del campus de Cappont de la UdL serà enguany el punt de sortida i arribada de la 8a Marxa Popular del Segrià, que tindrà lloc el proper diumenge 3 d'abril. Organitzada per Km0 Ponent i els ajuntaments d'Artesa de Lleida, Albatàrrec, Alfés i Lleida, amb el suport de Castellers, la Universitat i la Diputació de Lleida, aquesta edició s'emmarca dins el projecte Marxa.cat, circuit de marxes saludables de Ponent impulsat per Km0 Ponent, que redueix els sucres en els avituallaments i potencia l'alimentació saludable, en aquest cas en col·laboració amb el Gremi de forners.

La marxa, que no és competitiva, inclou tres recorreguts diferents de 14, 21 i 32 quilòmetres, amb sortida a partir de les 8 pel trajecte més curt, i de les 7.30h els altres dos, que es podran fer corrent o caminant. El recorregut més llarg passa per Albatàrrec, la timoneda d'Alfés i Artesa de Lleida

L'any passat hi van participar 2.800 persones, la qual cosa l'ha convertit en la marxa popular més nombrosa de Catalunya. Enguany, els organitzadors esperen superar els 3.000 inscrits. A data d'avui, el president de Km0 Ponent, Òscar Rodríguez, ha anunciat que ja hi ha 1.500 persones apuntades, des dels 5 fins als 80 anys, de les quals un 67% són dones. Els inscrits provenen de més de 90 poblacions, entre elles Berga, Manresa, Vilafranca del Penedès, Cerdanyola, de Mataró, de Terrassa, Tortosa i diferents localitats de la demarcació de Lleida.

Per la seua part, el vicerector de Campus de la UdL, Jesús Avilla, s'ha mostrat satisfet per la participació de la UdL en la marxa, tot ressaltant que aquesta activitat s'inclourà en les accions que el du a terme el vicerectorat en pro d'una universitat saludable. A més, ha anunciat que es mantindrà la col·laboració amb Km0 Ponent per a properes edicions de la marxa.