El Grup de recerca en Estudis Medievals rep un premi de la Jove Cambra

estudismedievalsUdL
Els membres del GRCEM que van recollir el guardó. FOTO: GRCEM

El Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals "Espai, Poder i Cultura" (GRCEM) de la Universitat de Lleida va rebre divendres un dels guardons de la 3a edició dels Premis Lleitadans, que la Jove Cambra Internacional de Lleida (JCI) atorga per reconèixer persones i entitats dels territori que han destacat en diversos àmbits com ara l'emprenedoria, la recerca universitària, la tasca social o la cultura i comunicació, entre altres.

El GRCEM està integrat per una trentena de medievalistes de les universitats de Lleida majoritàriament, i també de la Rovira i Virgili, dedicats a l'estudi del període medieval des d'una perspectiva interdisciplinària que abraça la història, la filologia (llengua i literatura), la història de l’art, la música i l’arqueologia. Des del 2005, està reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup de recerca consolidat.

A més del GRCEM, van recollir premis l'empresa ICG Software, el Banc d'Aliments de Lleida, Àlex Surroca i Mercè Ciutat. L'accèssit va recaure en l'emissora Ràdio Lleida, en un acte que va tenir lloc a l'Hotel Condes d'Urgell de Lleida.