El Grup d'Estudis Medievals busca arrels catalanes a Abu Dhabi

medievalUdLAbuDhabi
Alguns dels participants de la trobada Foto: Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals-UdL

El Grup de recerca consolidat en Estudis Medievals "Espai, Poder i Cultura" de la Universitat de Lleida (UdL) participa fins el 16 de novembre a la capital dels Emirats Àrabs Units en un congrés sobre les arrels islàmiques dels catalans. L'Emirates College of Technology d'Abu Dhabi ha convidat els investigadors a participar en diferents activitats de recerca, en el marc del projecte concedit per l'Institut Ramon Llull La petja islàmica en la construcció de la identitat catalana. L'objectiu de la trobada és intercanviar coneixement i experiència sobre l'estudi del passat àrab i prospectar futures vies de col·laboració.

L'Emirates College of Technology d'Abu Dhabi compta amb un important grup de recerca en humanitats, dirigit pel Dr. Kaspar Klavins, que estudia el pes de la cultura musulmana en la construcció de la identitat europea medieval. Mentre, el Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals de la UdL, dirigit pel catedràtic Flocel Sabaté, centra la seua recerca en l'estudi de la creació de la identitat europea a l'edat mitjana amb especial atenció en les arrels de la societat catalana. En el marc del congrés The step of the lslam culture on the bulding of Catalan identity, es duen a terme diferents tallers i reunions de treball entre els membres dels dos equips d'investigació.