El GREiA mesurarà l'eficiència energètica d'edificis de Balaguer

En el marc del projecte PECT Green&Circular que coordina la Diputació de Lleida

balaguer
La presentació del projecte avui a l'Ajuntament de Balaguer. FOTO: UdL
Investigadores i investigadors del grup de recerca en energia i intel·ligència artificial GREiA de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) monitoraran edificis de Balaguer per estudiar-ne la seua eficiència energètica.

Avui han presentat a Balaguer aquesta actuació, que és una de les quatre que desenvoluparà la UdL dins el Projecte d’Especialització Competitiva (PECT) Green&Circular, coordinat per la Diputació de Lleida, i on participen com a socis, el Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació, l’Ajuntament de Balaguer i el d’Alcarràs, l’Associació de Defensa Sanitària del Bestiar Porcí d’Alcarràs i Torres de Segre, la UdL, i que compta amb un pressupost de 2,3 M€.

El GREiA monitorarà els edificis i equipaments públics del carrer Àngel Guimerà de la capital de la Noguera a partir de sensors que mesuraran, entre altres, la temperatura i la humitat. Amb les dades obtingudes, i aplicant tecnologia de Big-Data i Intel·ligència Artificial, es podrà veure el consum real i avaluar comportaments i, necessitats o ús real de serveis. Així, es podran extrapolar punts reals de disminució de la demanda d’edificis com a pas previ a les actuacions de millora a realitzar.

"Una necessitat per assolir la transició energètica és la disminució de la demanda d’energia. Un dels reptes que aquesta operació planteja és conèixer exactament el consum energètic real dels edificis, ja que avui tots els estudis es basen en simulacions o projectes, però no en dades reals", ha explicat la responsable del GREiA, Luisa F. Cabeza.