El 4rt Congrés Anna Gené aplega 500 petits científics

Durant dos dies escolars de Primària presenten les seues experiències amb la ciència

congresAnnaGenneUdL2017
En la sessió d'avui han participat més de 200 escolars. FOTO: UdL

Entre avui i demà, al voltant de 500 nenes i nens de cicle mitjà i cicle superior de Primària d'11 escoles de Lleida i comarques participen en el Congrés Anna Gené Fem ciència a l'escola, que enguany arriba a la quarta edició.

Organitzat per la Facultat d'Educació Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, en col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià i l'Agenda 21 Escolar de Lleida, aquesta iniciativa vol  afavorir i difondre el treball científic dels escolars d’educació infantil i primària i al mateix temps donar suport als seus mestres que diàriament els acompanyen en la construcció de la seua comprensió científica del món.

Avui ha estat el torn dels infants de les escoles Maristes Montserrat, Pardinyes, Camps Elisis i Torrelameu, mentre que demà presentaran els seus treballs d'indagació científica escolar en diferents àmbits de les ciències experimentals, les escoles de Santa Anna, Alba, Mestral, Fracesco Tonucci, Parc de l'Aigua i Frederic Godàs.

Entre les experiències protagonitzades pels escolars hi trobem com fer sabó amb peles de plàtan, com es pot eliminar una plaga d'insectes amb altres insectes, el secret dels circuits elèctrics o per què passa el Bottle Callenge, un joc que s'està fent famós entre el jovent i que consisteix en llençar a l'aire ampolles d'aigua mig plenes i que caiguin dretes.

El Congrés porta el nom de la Dra. Anna Gené Duch, catedràtica de la Universitat de Lleida, a qui vol retre homenatge després de la seua pèrdua la tardor de 2013.