Dret beca un estudiant per fer pràctiques a ACNUR

Joan Nahuel Tolsà es forma en protecció jurídica de les persones refugiades

ACNUR-UdL / El Joan Nahuel fa la seua estada a ACNUR a Madrid. FOTO: ACNUR
El Joan Nahuel fa la seua estada a ACNUR a Madrid. FOTO: ACNUR

Donar suport a la redacció d'informes sobre peticions d'asil que l'Audiència Nacional i altres òrgans judicials sol·liciten a l'Agència de Nacions Unides per als refugiats (ACNUR), és la tasca principal que Joan Nahuel Tolsà, estudiant de 4t de Dret i de 3r de Turisme de la Universitat de Lleida, desenvolupa des d'inicis d'aquest mes i fins al desembre a l'Oficina que ACNUR té a Madrid.

Aquest jove de 25 anys ha estat becat per la Facultat de Dret, Economia i Turisme  de la UdL en el marc del Programa per a l’impuls del prestigi acadèmic i social de la UdL 2016. Aquesta acció té la finalitat de donar suport a la mobilitat europea i internacional, mitjançant la realització de pràctiques en organismes internacionals i el desenvolupament de pràctiques solidàries en països empobrits, explica la professora de Dret Internacional de la UdL, Núria Camps.

Entre les tasques que du a terme l'alumne, que es formarà en l'àmbit de la protecció jurídica de les persones refugiades, està la recopilació d'informació sobre els països d'origen de les persones que demanen l'estatus de refugiat i la traducció de la documentació necessària. Adscrit al Departament de protecció legal de l'ACNUR, les pràctiques estan tutoritzades per Marta García (responsable de la Unitat de Protecció d'ACNUR) i Núria Camps.

Allí ha coincidit amb altres joves universitaris, alguns dels quals fan tasques com a voluntaris. Abans de recalar a Madrid, Joan Nahuel Toslà va viatjar pels Balcans, becat per l'Escola Oficial d'Idiomes. A més de les pràctiques a ACNUR, està escrivint una mena de llibre de viatge d'aquella experiència, que pensa completar en un futur proper.

Una altra de les accions de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL dins el Programa Impuls de la UdL, seran els seminaris sobre drets humans que impartirà Pau Craig, professor a la Facultat de Dret de la Universitat d'Oxford, durant el segon semestre d'aquest curs.