Conversa virtual amb la metgessa i Creu de Sant Jordi Carme Valls-Llobet

Per celebrar el Dia d'Acció per la Salut de les Dones a la UdL

carme valls uv
Valls, quan va rebre la Medalla de la Universitat de València (UV) / Foto: Miguel Lorenzo-UV

L'endocrinòloga Carme Valls-Llobet, guardonada amb una de les Creus de Sant Jordi 2020 per la seua tasca pionera en l’aplicació de la perspectiva de gènere en la investigació científica i mèdica, protagonitzarà la celebració del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones a la Universitat de Lleida (UdL), aquest dijous, 28 de maig. El Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera ha organitzat un diàleg feminista amb ella, pel qual cal inscripció, a partir de les 18.00h. La conversa la conduirà la professora de la Facultat de Medicina i directora de l'Escola de Doctorat de la UdL, Rosa Maria Soler.

Valls-Llobet, considerada una de les veus més importants en la divulgació de la perspectiva de gènere en l'àmbit de les Ciències de la Salut, va ser pionera a Espanya en plantejar la recerca mèdica sobre les diferències en mortalitat i morbiditat entre homes i dones. També va formar part d'un moviment internacional per a impulsar la inclusió de les dones en els assajos clínics i el rigor científic aplicat als problemes més habituals de les dones.

Ex professora de la Universitat de Barcelona (UB), dirigeix el programa Dona, salut i qualitat de vida a l’ONG Centre d’Anàlisis i Programes Sanitaris (CAPS), que té com a objectiu investigar i posar en evidència les diferències de gènere en la salut, proporcionant a les dones l'accés a la informació i als recursos.

Carme Valls-Llobet actualment forma part del professorat del del Màster Oficial en Estudis de Gènere i Gestió de Polítiques d'Igualtat de la UdL. També ha estat diputada al Parlament de Catalunya pel PSC i ha dirigit la Fundació Catalunya Segle XXI, creada per iniciativa de Pasqual Maragall.

MÉS INFORMACIÓ:

Conversa amb Carme Valls-Llobert el 28M