Conservació de la fruita, eficiència energètica i màrqueting, objectius del 3er Concurs Idea

Els projectes es poden presentar fins el 10 de juny

Concurs Idea de Negoci de la UdL
Els guanyadors de la darrera edició, amb les autoritats Foto: UdL
Millorar les tecnologies perquè la fruita pugui conservar-se millor en el transport a llarga distància és un dels objectius del Concurs Idea que convoquen la Universitat de Lleida (UdL), l'Ajuntament d'Alcarràs i GLOBALleida dins l'àmbit de l'agroalimentació. També hi poden optar projectes sobre medi ambient i eficiència energètica o sobre màrqueting de la fruita dolça (comercialització, internacionalització i interconnexió entre empreses fructícoles). A banda, hi ha una altra categoria per a projectes innovadors d'altres sectors. Les propostes es poden presentar fins el proper 10 de juny.

El concurs Idea té com a objectiu impulsar la creació d'empreses innovadores promogudes per estudiants, titulats o investigadors en formació menors de 30 anys que puguin generar activitat econòmica a les terres de Lleida. Cadascuna de les modalitats -general i agroalimentació- premiarà dos projectes: el primer amb 4.000 euros i el segon, amb 2.000. Els projectes es poden elaborar individualment o en grups d'un màxim de quatre persones, siguin de la UdL o d'altres universitats.
En la convocatòria sobre temes agroalimentaris, les propostes s'han de centrar en tres sectors: medi ambient i eficiència energètica, màrqueting de la fruita dolça i tecnologia per la conservació de fruita pel transport a llarga distància. El patrocinen el Consell Social de la UdL, l'Ajuntament d'Alcarràs i un seguit d'empreses d'aquest municipi: el Centre d'Estudis Agropecuaris (CEAP), Fruits de Ponent, Viyefruit, Caberol Fruits i FRUIJET Lleida. En el cas de la modalitat general, les propostes poden ser de qualsevol àmbit.

Les idees de negoci es poden presentar fins el dia 10 de juny. Els projectes finalistes (10 per cada categoria) hauran d'elaborar un pla d'empresa, amb l'ajut de professorat de la UdL, i lliurar-lo abans del 2 de setembre. Una de les novetats és que hauran de fer una presentació oral davant el jurat, que valorarà aspectes com ara l'originalitat, el coneixement del mercat, les possibilitats de generar ocupació de qualitat i la sostenibilitat del projecte. Els guanyadors es donaran a conèixer el pròxim mes d'octubre.

Cal recordar que en l'anterior edició, l'any 2014, el Concurs Idea va premiar el projecte Agròptima, presentat per Emília Vila, Ferran Gascon i Anisia Tardà, per desenvolupar un programa informàtic aplicat a l'agricultura per millorar l'eficiència de les explotacions, a partir del control analític dels costos a temps real per augmentar la rendibilitat de les finques. El segon premi d'aquesta modalitat va ser pel projecte Tuber Tech SL, presentat per Carles Castaño, Daniel Oliach i Antoni Olivera, i centrat en el cultiu i la venda de la tòfona. A la categoria general, els guanyadors van ser els projectes Re-Cycle Disseny, de productes de joieria, i NewBraneTech, sobre la gestió i tractament de les membranes d'osmosi inversa.

Més continguts

3r Concurs Idea de Desenvolupament d'Idees de Negoci Innovadores