Compartint tradicions musicals

Alumnat d'Estudis Hispànics, al concert de l'Orquestra tradicional nacional xinesa

DiplomaEstudisHispanicsUdL2016
El grup de la UdL, amb membres de l'orquestra Foto: Diploma d'Estudis Hispànics (UdL)

Bona part de la trentena d'alumnes xinesos del Diploma d'Estudis Hispànics de la Universitat de Lleida (UdL) ha gaudit aquest dijous del concert que l'Orquestra tradicional nacional xinesa ha ofert a la capital del Segrià. L'estudiantat, dels nivells intermedi i superior, ha pogut reunir-se amb els músics d'aquesta agrupació del Ministeri de Cultura del seu país que té per objectiu promocionar i preservar el seu patrimoni musical.

L'orquestra, formada per instruments tradicionals i un cor, ofereix un viatge musical per la Xina més tradicional; un estil propi, el Bayu, en què recupera melodies de la ciutat de Chongqing a partir del repertori original local. Sota la direcció de Shimin Wang, l'Orquestra tradicional nacional xinesa es troba de gira internacional per Europa, Amèrica, Austràlia i Àfrica.