'Circumferències tangents', premi FotoMath 2013

Un total de 656 instantànies de 278 autors concursaven al certamen

Fotomath2013UdL_FrancescaVasile
Circumferències tangents / Foto: Francesca Vasile

Circumferències tangents, obra de l'artista i dissenyadora, Francesca Vasile, és la imatge guanyadora del III Concurs de fotografia matemàtica FotoMath, que convoca per tercer cop el departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida des que el va posar en marxa, l'any 2009. El seu objectiu, fer palesa la presència de les matemàtiques en la vida quotidiana i animar a la recerca, la creativitat i la divulgació d'aquesta ciència a través de la fotografia, expliquen els organitzadors.

El segon premi ha estat per Pau Izquierdo (alumne d'Arquitectura Tècnica a l'Escola Politècnica Superior de la UdL), per Moviment angular, mentre que Fibonacci tiende a infinito, de Rubén Quejigo, professor a l'IES Sa Colomina d'Eivissa, ha obtingut el tercer premi. Els tres guardonats rebran respectivament, una tauleta (tablet), una mini càmera de vídeo d'alta resolució i una càmera fotogràfica.

El jurat -format per Núria Conde (UPF), Maite Grau (UdL), Fernando Guirado (UdL) i Ramon Gabriel (fotògraf), també ha seleccionat 22 fotografies més, com a finalistes d'aquesta edició, a la qual optaven 656 instantànies, obra de 278 autors. Per al jurat són les que millor han sabut plasmar el món de les matemàtiques, en les seues múltiples manifestacions: figures geomètriques, mosaics, simetries, càlcul numèric, estadística i atzar.

Tant les obres guanyadores com les finalistes es poden veure en una exposició al primer pis de l'Escola Politècnica Superior, al campus de Cappont, fins al proper 30 d'abril.