Carme Figuerola, nova degana de la Facultat de Lletres

Francesc Giné i Joan Blanco repeteixen al capdavant de l'EPS i de la FIF

CarmeFigueroladeganaUdL
D'esquerra a dreta: Santaulària, Ribes, Figuerola, Sabaté, Visa i Salazar FOTO: UdL

Carme Figuerola, doctora en Filologia Francesa, ha estat escollida avui degana de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL) per 40 vots a favor i 25 en blanc. Així s'ha decidit en la Junta de Facultat celebrada al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Figuerola, professora a la UdL des del 1995, substitueix en el càrrec a l'historiador Joan Busqueta, degà els darrers sis anys.

La degana electa, que des del 2011 ocupava el vicedeganat de la Facultat com a cap d'estudis, va ser entre 2005 i 2011 vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació amb el rector Joan Viñas. Anteriorment, amb el rector Jaume Porta, havia desenvolupat funcions d'adjunta en el Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària.

Entre algunes de les seues prioritats està potenciar la visibilitat del centre, el treball en xarxa, vetllar per l'ocupabilitat dels titulats, i continuar treballant per oferir una bona oferta docent. En aquest sentit, "valorarem -explica- la necessitat de programar noves titulacions i de promoure la col·laboració amb altres centres de la UdL per establir dobles titulacions".

La resta del seu equip el formen Salomé Ribes, com a vicedegana d'estudiantat; Flocel Sabaté, vicedegà de projecció exterior; Carles Salazar, vicedegà de suport a la qualitat acadèmica; Isabel Santaulària, vicedegana de programació acadèmica; i Mariona Visa, secretària.

Pel que fa a la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF), continuarà tres anys més al capdavant del deganat, Joan Blanco Blanco, doctor en Infermeria des del 2013. La seua candidatura ha obtingut 20 vots a favor i 8 en blanc. L'acompanyaran a l'equip de direcció Montserrat Gea, com a vicedegana amb funcions de cap d'estudis; Fran Valenzuela, com a vicedegà; i Judith Roca, com a secretària acadèmica.

A l'Escola Politècnica Superior (EPS) també repeteixen director. La candidatura de Francesc Giné va rebre, el passat 28 de gener, 39 vots a favor, cap en contra i cap en blanc. Completen l'equip Margarita Moltó, com a secretària acadèmica; Magda Valls, com a cap d'estudis d'Enginyeria Informàtica; Maite Grau, com a cap d'estudis d'Enginyeria Industrial-Arquitectura Tècnica; Cristian Solé, com a sotsdirector de Relacions Internacionals, i Gabriel Pérez, com a sotsdirector d'Estudiantat, Promoció i Qualitat.

Entre els reptes de futur de l'EPS, Giné destaca continuar potenciant la internacionalització perquè totes les titulacions tinguin un acord de doble grau o Màster amb universitats de l'estranger, estimular les vocacions d'enginyeria entre l'alumnat de secundària i afavorir l'ocupabilitat de l'estudiantat de l'Escola, tot incentivant el seu esperit emprenedor.