Campus Iberus posa en contacte estudiantat, empreses i institucions

Deu entitats de la Vall de l'Ebre participen en la primera convocatòria del programa Demola

grupestudiantsUdL2016
Els estudiants hauran de treballar en equip per resoldre els reptes. FOTO: UdL

El Campus d'Excel·lència Internacional Campus Iberus -que aplega les universitats de Lleida (UdL), Pública de Navarra (UPNA), La Rioja (Unirioja) i Saragossa (Unizar) - ha posat en marxa Demola, un programa innovador de cooperació universitat-empresa sorgit a Finlàndia i basat en la resolució de reptes plantejats per empreses i institucions per tal que siguin resolts per equips multidisciplinaris d'estudiants universitaris.

Demola està dirigit a estudiants universitaris i recent titulats de Campus Iberus. La inscripció està oberta a la web del campus fins al 18 de novembre. L'alumnat ha de formar grups d'entre quatre i sis components, d'una o diverses universitats del Campus Iberus.

Es tracta d'un programa sorgit a Finlàndia, reconegut per la OCDE i per la Comissió Europea que actualment abasta una xarxa internacional de 16 nodes que ha facilitat que més de 1.500 estudiants i 100 empreses hagin participat en aproximadament 250 projectes, dels quals més d'un 90% han tingut explotació comercial.

En el programa participen empreses i institucions de l'entorn econòmic de Campus Iberus com ara Garnica, Clúster Food + i, CTIC, Fundació Riojana per a la Innovació, Tervalis, Crealmat, Magapor, Associació Alba o CEIN. Aquestes entitats plantegen reptes que els grups participants han de triar per resoldre, amb la possibilitat d'aconseguir una remuneració a través de la compra de la llicència o, fins i tot, muntar una 'start-up' per explotar comercialment aquesta solució.

En aquesta primera edició els reptes plantejats són: mesurament de l'impacte social d'una entitat; mobiliari domèstic en contraxapat (Garnica); nous aliments (CTIC); integració de serveis mòbils al sector agroalimentari (FOOD + I); integració de persones amb discapacitat intel·lectual (Fundació Riojana per a la Innovació); uniformes escolars intel·ligents (Crealmat); plataforma web per a granges porcines (Magapor); millora de fertilitzants (Fertinagro); implicació dels estudiants universitaris (UPNA); i difusió del Laboratori Universitari de Creació d'Empreses (CEIN).

TEXT: Comunicació Universitat de La Rioja / Campus Iberus