Bombers, Creu Roja i Exèrcit col·laboren enguany amb la First Lego League

La UdL organitza i acull novament la fase local de la major competició internacional de robòtica per a jovent

FirstLego2013UdL
Participants en la passada edició de la First Lego League / Foto: UdL

Poder veure els gossos ensinistrats de l'equip de recerca en mitjà terrestre de Creu Roja o descobrir un hospital de campanya de l'ONG, un centre de comandament avançat de Bombers, una ambulància de campanya medicalitzada o un vehicle autobomba de la Unitat militar d'emergències de l'Exercit, seran algunes de les activitats complementàries de la fase local a Lleida de la First Lego League, que per tercer any consecutiu organitza i acull la Universitat de Lleida.

El motiu és que aquest torneig internacional, el més important de robòtica per a estudiantat, està dedicat enguany als Nature's Fury, els desastres naturals. Els participants hauran de dissenyar i construir robots programables amb peces LEGO i presentar un projecte científic que proposi una actuació en algun tipus de catàstrofe natural. És per això que el passat 21 de novembre va tenir lloc una xerrada informativa a càrrec d'experts de l'Exèrcit, Creu Roja, Protecció civil i Bombers amb amb els participants i els seus entrenadors organitzada per l'Escola Superior Politècnica, que és qui s'ocupa de la fase de Lleida, amb la col·laboració d'institucions i empreses de Lleida.

Més de 80 voluntaris de tots els centres de la UdL estan treballant des de fa dies per acollir el proper dia 22, a l'Auditori del Centre de Cultures del campus de Cappont, els 240 participants, 50 més que en l'anterior edició. Els estudiants d'entre 10 i 16 anys, agrupats en 25 equips, provenen d'un total de 20 col·legis i instituts de: La Seu d'Urgell, Almenar, Mollerussa, Tàrrega, Pobla de Segur, Artesa de Segre, Bellcaire d'Urgell, Alpicat, Raimat, Lleida, Fraga, Vilassar de Mar i Puigcerdà.

A nivell mundial, més de 210.000 estudiants de 64 països intentaran donar idees per preveure, controlar i minimitzar les conseqüències derivades de terratrèmols, huracans, tsunamis, incendis, inundacions a partir dels seus projectes i robots. A l'Estat espanyol se celebraran 25 tornejos, impulsats per la Fundació Scientia. La final estatal tindrà lloc el proper 22 de març a Barcelona i els guanyadors podran participar en el World Festival de St. Louis, a Missouri (Estats Units), o a l'Open European Championship, que se celebrarà a Pamplona.

Programa i detalls de la competició