Beethoven, Xostakòvitx i Ramon Llull obren la XXIV Temporada musical

L'Aula de Música de la UdL ha programat set concerts gratuïts per a aquest curs

QuartetDalia-foto-Gencat
Àngels Bassas i la violoncel·lista Anna Comellas / Foto: Gencat

El Quartet en Do sostingut menor, op. 131 de Ludwig van Beethoven i el Quintet amb piano en Sol menor, op. 57 de Dmitri Xostakòvitx, són les obres que enceten, demà, dia 19, a les sis de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat, la XXIV Temporada musical de la Universitat de Lleida. El concert anirà a càrrec del del pianista, Santi Riu i el Quartet Dalia (Elena Rey, violí; Oleguer Beltran, violí; Anna Puig, viola; Erica Wise, violoncel).

Santi Riu, format al Conservatori Municipal de Música de Cervera i al Conservatori Superior de Música del Liceu amb Premi d’Honor de Grau Superior de Piano, col·labora amb la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida i l’Orquestra de l’Acadèmia del Gran Teatre del Liceu, entre altres.

Pel que fa als músics del Quartet Dalia, agrupació sorgida al 2014, compaginen aquest grup amb conjunts com la Mahler Chamber Orchestra, Lucerne Festival Orchestra, Camerata Bern o l’Orquestra Da Camera, Dortmunder Philharmoniker.

Al concert de dimecres, el seguirà un recital poètic amb música, el dia 20, a les sis de la tarda, per commemorar el 700è aniversari de la mort Ramon Llull. Aquest espectacle, que du per títol A la llum de Llull, ha estat organitzat conjuntament amb l'Institut de Llengües de la UdL.

Es tracta d'un un petit viatge iniciàtic i lúdic per fer un tast de l'obra de Llull, a través del duet format per l’actriu Àngels Bassas i la violoncel·lista Anna Comellas. Un passeig pel Cant de Ramon o Lo desconhort, el Llibre de les Bèsties i El llibre d’Amic e Amat.

Àngels Bassas, ha treballat en teatre amb directors com ara Calixto Bieito, Ferran Madico, Manuel Dueso, Antonio Simón, Josep M Mestres, Pep Anton Gómez, Magda Puyo, Hermann Bonnín o Hasko Weber, i amb companyies com la Nacional de Teatre Clàssic, Romea, Teatre Lliure i Tantarantana, Teatre Nacional de Catalunya o Sala Beckett.

Al cinema, amb els directors Ramon Termens, Manuel Gómez Pereira o Whit Stillman. I en televisió, a les sèries de TV3 i TVE: Cuéntame cómo pasó, Olor de Colònia, KMM,Temps de silenci, Nissaga, L`herència, Sitges, El Cor de la Ciutat, El Comisario, El Internado, Punta Escarlata, o Lex. Compta amb el Premi de la Crítica en dos ocasions, el MAX com a millor actriu de repartiment, el Premi Joan Pons a la seua trajectòria, i el Premi a la Millor actriu del festival de Guadalajara.

Pel que fa a Anna Comellas, actualment és el primer violoncel de l’Orquestra Unesco Barcelona i professora de violoncel de l’EMMEixample. Durant cinc anys va pertànyer a la banda de Lluís Llach. Col·labora assíduament amb el compositor de bandes sonores Carles Cases i ha gravat per Antonio Orozco, Maldita Nerea o Funambulista. Pel que fa a l’estil més clàssic, ha format part de diverses agrupacions (Trio Goliart, Trio Smetana...) i ha estat primer cello de l’Orquestra Gonçal Comellas.

La Temporada musical per a aquest curs acadèmic es completarà amb cinc concerts més a càrrec dels grups Smirnoff Trio, Ensemble XXI, Lux Quartet, i dels duos formats per Elina Sitnikava (violí) i Miguel Ángel Dionis (piano), i Cecilia Lavilla (soprano) i Miguel Ituarte (piano).