Augment de la semipresencialitat a partir del 10 de març

Seguint les mesures del PROCICAT, vàlides de moment fins el dia 14

retorn primer3
L'alumnat de primer va tornar a classe el 15 de febrer / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ampliarà la presencialitat de l'alumnat a partir del proper dimecres, 10 de març, en virtut de les darreres mesures aprovades pel PROCICAT en l'actual context de la COVID-19 a Catalunya. La Generalitat permet als  campus universitaris augmentar la presencialitat de les classes teòriques fins a un aforament màxim del 30% de l'estudiantat de manera simultània en cada centre. La mesura es pot començar a aplicar el 8 de març i té una vigència inicial de set dies prorrogables.

La UdL, en virtut d'aquestes instruccions, permet la reincorporació de l'estudiantat seguint el model vigent de docència híbrida. Es prioritza el del segon curs dels graus, tot i que cada centre pot definir instruccions addicionals sobre aquesta reincorporació i, si s'escau, decidir l'ampliació de la presencialitat a altres cursos, sempre respectant l'aforament màxim del 30% de l'estudiantat.

L'Escola Politècnica Superior, per exemple, ha decidit -respecte a les classes per a l'alumnat de segon curs de grau- que les sessions per a grups grans es faran en línia i les presencials es limitaran als grups mitjans i de laboratori. Mentre, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) ha optat per aplicar l'augment de presencialitat a l'estudiantat de segon de grau i el dels següents màsters: en Enginyeria de Forests, en Enginyeria Agronòmica, en Gestió i Innovació de la Indústria Alimentària, en Protecció Integrada de Cultius i en Sanitat i Producció Porcina.

La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social centrarà l'augment de la semipresencialitat a l'alumnat de segon a partir de dimecres 10. La Facultat de Lletres reprendrà la modalitat presencial híbrida per a tot l'alumnat de segon curs de grau el divendres, 12 de març. I la Facultat de Dret, Economia i Turisme esperarà fins el proper dilluns 15 de març per incrementar la presencialitat, tant de l'estudiantat de segon de grau com de dos màsters: el d'Advocacia i el de Comptabilitat, Auditoria i Control de Gestió.

La Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia també ha establert el proper 15 de març com dia per retornar a la semipresencialitat de l'alumnat de segon de grau, tant al campus de Lleida com al campus Igualada-UdL.

La Universitat de Lleida compta aquest curs 2020-2021 amb 9.202 alumnes de grau i màster. El 30% implicaria un màxim de 2.760 persones a classes presencials, tot i que els percentatges dependran de la programació que faci cada centre. En tots els casos, cal complir les mesures de prevenció com l'ús de màscara, la ventilació i la distància entre persones.