Arrenquen els cursos d'estiu a La Seu d'Urgell amb un centenar d'inscrits

El Premi Nacional de Literatura Enric Casasses participa al taller de poesia

Enric_Casasses
El poeta i traductor Enric Casasses, entre els docents d'enguany Foto: Sara Guasteví (CC BY-SA 3.0
La Universitat de Lleida (UdL) ha donat aquest dilluns el tret de sortida al gruix dels seus cursos d'estiu a La Seu d'Urgell. Un centenar de persones s'han inscrit en alguna de les 9 propostes que s'han programat enguany al voltant de cinc àmbits: Art i humanitats, Ensenyament i didàctica, Llengua i literatura, Salut i alimentació, i Medi ambient. La majoria es desenvolupen al Centre Cultural Les Monges del municipi, tot i que també n'hi ha que inclouen sortides pel territori.

Aquest és el cas, per exemple, del curs Aigües, paisatges i termalisme dels Pirineus centrals, que porta l'alumnat a fer una ruta per diferents aqüífers, formacions paleozoiques i el balneari d'aigües termals de Senillers. Mentre, Dos segles de música sacra, de Monteverdi a Beethoven inclou l'assistència a un concert del Festival de Música Antiga dels Pirineus, al castell de Castellciutat. Serà Il viaggio musicale, a càrrec d'Artemandoline, el dijous 19.

També dins l'àmbit artístic la Universitat d'estiu de la UdL ha programat un Curs pràctic per a una creació col·lectiva d'un muntatge teatral i un taller de poesia amb diversos autors actuals, alguns consolidats com el Premi Nacional de Literatura 2012 Enric Casasses i altres de més joves "que s'estan fent un lloc en el panorama literari peninsular", destaca el coordinador del curs i professor de la UdL Julián Acebrón. El curs Un tall a les venes. Poesia de sang començarà aquest dimarts, 17 de juliol.

Al programa també repeteixen títols com Aproximació a la pedagogia sistèmica. Obrint el cor i la mirada per poder educar i Mindfulness per a professionals de l'educació i la salut, un curs "bàsicament experiencial amb  pràctiques guiades", segons destaquen els seus organitzadors.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la Universitat d'estiu de la UdL