Amics de la Seu Vella, tercera entitat que rep l'Alfons de Borja

El seu president anuncia que les campanes estaran restaurades l'any vinent

premi alumni
L'acte ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana. FOTO: UdL
Joan-Ramon González, president de l'Associació Amics de la Seu Vella, ha rebut aquest dilluns de mans del president d'Alumni UdL, Josep Maria Moragues, el Premi Alfons de Borja de l'associació d'antics alumnes i amics de la Universitat de Lleida, que enguany ha recaigut en aquesta entitat sorgida al 1972.

Amb ella ja són tres les entitats sense ànim de lucre premiades per Alumni a la UdL des que es va instaurar el guardó, al 2004. Fins ara l'han rebut la Fundació Vicente Ferrer, l’ONG Justícia i Pau, Joan Oró, Jordi Pujol, Antoni Brufau, Saul Craviotto, Joan-Xavier Comella, i Núria Carretero.

Joan Ramon González, que ha tingut paraules de reconeixement pels anteriors presidents, Ferran Boneu i mossèn Tarragona, s'ha referit als reptes més urgents. D'una banda, continuar treballant per aconseguir que la Unesco declari el monument com patrimoni de la humanitat, i de l'altra, finalitzar la restauració de les campanes, que diu que estarà enllestida l'any vinent.

El president d'Amics de la Seu Vella, ha agraït el premi en nom de tota l'entitat. Un guardó que li ha fet molta il·lusió recollir, ha explicat, ja va ser alumne de la Facultat de Lletres del llavors Estudi General de Lleida, que anys més tard va esdevenir Universitat de Lleida.

Amb més de 1.200 socis, Amics de la Seu Vella ha estat guardonada amb l'Alfons de Borja per "la seua contribució a la conservació i divulgació del patrimoni del Turó de la Seu Vella de Lleida, pel foment de la cultura i l'humanisme i pel seu treball per aconseguir que el conjunt monumental sigui declarat com a Patrimoni de la Humanitat per la Unesco". Ja al 2004, l'entitat va rebre una Creu Sant Jordi "per la seua valuosa contribució a la defensa i la dignificació del patrimoni artístic català i de dinamització de la cultura entre la ciutadania".

El Premi Alfons de Borja, que consisteix en l'escultura El coneixement, de Miguel Ángel González, i una aquarel·la de Joaquim Ureña pren el nom de qui va ser professor i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, bisbe de València i papa Calixt III, la figura del qual ha estat glossada per l'historiador i vicerector de Cultura i extensió universitària, Joan Busqueta.

Per la seua part, el president d'Alumni UdL ha repassat la trajectòria de l'associació que va crear-se al 2002. Actualment, amb 9.000 membres, té entre les seues activitats més detsacades el programa de formació tant per alumnat com per a titulades i titulats de la UdL.