Alumnat de primer d'Educació primària estrena el curs vinent un pla de formació pioner a l'Estat

El programa pilot combina durant tot l'any l'aprenentatge a la facultat i en onze escoles de Lleida

fceUdL
Facultat de Ciències de l'Educació / FOTO: UdL

El pla, pioner a les facultats d'educació de l'Estat, combina l'aprenentatge tradicional a la universitat amb el que experimentaran els estudiants durant tot el curs en els centres de la ciutat de Lleida que hi participen

El proper curs acadèmic, una seixantena d'alumnes de primer de grau en Educació Primària de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL estrenaran un innovador pla pilot de formació, el que s'anomena la formació en alternança. Avui es presentarà en el marc de la Jornada de Formació en Alternança que tindrà lloc aquesta tarda a la Facultat de Ciències de l'Educació.

El pla, pioner a les facultats d'educació de l'Estat, combina l'aprenentatge tradicional a la universitat amb el que experimentaran els estudiants durant tot el curs en els onze centres de primària, públics i concertats, de la ciutat de Lleida que hi participen.

Aquesta iniciativa, amb el suport del departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, es posarà en marxa amb l'alumnat d'un dels tres grups previstos del grau en Educació Primària que prèviament hagi sol·licitat adscriure-s'hi, i continuarà oferint-se els cursos acadèmics següents.

La formació en alternança no finalitzarà a primer, sinó que seguirà a segon, tercer i quart de grau amb la complicitat d'altres escoles: rurals, de contextos complexos, i més especialitzades en les diferents mencions del grau (música, educació física, especial o llengües estrangeres), respectivament, expliquen els seus impulsors.

Els alumnes que optin per a aquest aprenentatge, afegeixen, assoliran un major grau de professionalització que la resta en implicar-se pràcticament des de l'inici de curs i fins al final en l'escola i els permetrà conèixer, any darrera any, els diferents tipus de centres.

A Catalunya, només una vintena de centres de Formació Professional -dos d'ells a Lleida- ofereixen la formació en alternança que ara s'estrenarà a la Universitat de Lleida, l'objectiu de la qual és apropar l'ensenyament al món professional.