Alumnat de la UdL es podrà titular en Arquitectura a la URV

Una trentena d'estudiants d'Arquitectura Tècnica ja han mostrat el seu interès

arquitecturaUdL
D'esquerra a dreta: Bertran, Giné, Garcia i Pallarès Foto: UdL

Els titulats en Arquitectura Tècnica per la Universitat de Lleida (UdL) podran assolir el grau en Arquitectura, que té el nivell de màster, a la Universitat Rovira i Virgili (URV) gràcies a un acord entre les dos institucions acadèmiques que es plasmarà aviat en un conveni. Una trentena d'alumnes de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL ja s'han interessat per seguir aquest itinerari formatiu interuniversitari únic a Catalunya que, si no hi ha cap entrebanc, es començarà a oferir el proper curs 2015-2016.

La doble titulació en Arquitectura Tècnica i Arquitectura exigirà un mínim de dos anys i mig de dedicació un cop assolit el primer grau, ja que per completar el pla d'estudis que la URV segueix a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (EAR) de la URV, ubicada a Reus, s'han de fer 134 crèdits ECTS, més el projecte final, que afegeix 30 ECTS. El director de l'EAR, Josep Bertran, ha destacat que a banda del nivell de màster implícit a la titulació, ofereixen dos mencions en urbanisme i patrimoni arquitectònic. Mentre, el director de l'EPS, Francesc Giné confia que aquesta nova oferta augmenti la matrícula en Arquitectura Tècnica a la UdL, afectada per la crisi del sector de la construcció.

El vicerector de Docència en funcions de la UdL, Paco Garcia, ha explicat que l'acord anirà més enllà de la docència, ja que també es posaran en marxa recerques conjuntes amb la URV sobre temes relacionats amb la construcció. Per Garcia, "el país guanya quan tenim universitats que col·laboren i no competeixen". De la seua banda, el vicerector de Política Acadèmica i Personal Docent i Investigador de la Rovira i Virgili, Josep Pallarès, ha destacat que el més important és "prioritzar l'estudiant en el procés educatiu".