Alumnat de Turisme analitza l'aprofitament del Montsec

espaiorigens
L'alumnat, durant la visita / Foto: Espai Orígens

Una trentena d'estudiants del grau de Turisme de la Universitat de Lleida (UdL) ha visitat avui l'oferta de l'Espai Orígens de Camarasa, amb l'objectiu d'analitzar l'aprofitament que se'n fa dels recursos naturals i culturals del seu entorn. Així han pogut conèixer in-situ els equipaments que atreuen visitants a la zona del Montsec.

Durant la seua estada, l'alumnat ha obtingut informació sobre la funció del centre i la seua oferta d'activitats. També ha visitat l'exposició temporal Els primers pobladors del Pirineu, que els ha servit d'introducció a la forma de vida de l'època prehistòrica. Precisament, les formes de construir eines, caçar i fer foc dels nostres avantpassats han centrat els tallers experimentals que han realitzat.

La sessió de treball de camp de l'estudiantat de Turisme ha continuat amb la projecció del documental La Serra del Cosmos, d'Albert Lijarcio i Cristina Berengué.  A través de l'audiovisual han pogut veure el model de turisme relacionat amb el patrimoni del cel nocturn, ara reconegut a la zona amb la certificació Starlight. La idea és que, amb els coneixements adquirits, puguin analitzar després a classe si hi ha un bon nivell d'aprofitament turístic dels diferents recursos que hi ha en aquesta zona. Després de l'Espai Orígens, la sortida de la UdL ha continuat amb la visita, entre d'altres, del Centre d'Observació de l'Univers d'Àger.

Text: Comunicació Espai Orígens