A punt la planta pilot de tecnologia d'aliments de la UdL al PCiTAL

L'equipament, dirigit per la catedràtica de l'ETSEA Olga Martín, ha costat més de 200.000 euros

pcitalH3UdL
Les autoritats acadèmiques de la UdL Foto: UdL
"El Consell d'Administració del Consorci del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) s'ha reunit aquest matí en sessió ordinària. El consell, encapçalat pel president i rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, i el vicepresident i alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha examinat la gestió i les activitats realitzades pel Parc durant l'any 2015, entre altres temes.

Una de les actuacions més rellevants ha estat l'adequació d'un espai a la planta baixa de l'edifici H3 per ubicar-hi la planta pilot de Tecnologia d'Aliments, que enguany començarà a funcionar. La UdL ha invertit 227.026,25€ en aquest projecte, dirigit per la catedràtica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, la Dra. Olga Martín. La finalitat d'aquesta planta pilot es desenvolupar nous plats amb interès gastronòmic i noves formes de preparació que, posteriorment, es puguin elaborar a escala industrial.

La planta pilot disposa d'una zona per emmagatzemar matèries primeres, una altra per preparar aliments en sala freda i espais per preparar productes en calent. Un cop fets, els productes s'envasaran en una zona específica per a aquesta feina. El desenvolupament de productes o processos es farà per encàrrec d'empreses, mitjançant la col·laboració d'experts de la UdL amb les firmes o llogant les instal·lacions.

El Parc posarà en marxa en breu un quart laboratori: el BigData Lab, dissenyat durant els darrers mesos del 2015 en el marc de l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent (RIS3) i dels Projectes d'Especialització i Competència Territorial (PECT). El BigData Lab està plantejat com un think tank, un laboratori d'idees, reflexions i planificació d'iniciatives, accions i projectes per a les aplicacions Big Data, especialment en el món de la producció agroalimentària i en el sectors complementaris. Aquest serà el quart laboratori del Parc Científic, ja que s'afegirà al del Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la Universitat de Lleida, de recent creació; al Drone Lab i al Liquid Galaxy Lab.

D'acord amb els estatuts del Parc Científic, cada 4 anys ha de formalitzar-se la renovació dels representants de l’Ajuntament i la Universitat de Lleida al Consell d’Administració. Des d’ara i fins als propers 4 anys els representants són: Per l'Ajuntament de Lleida: Àngel Ros, Rafael Peris i Ángeles Ribes. Per la Universitat de Lleida: Roberto Fernández, Albert Sorribas i Josep Maria Sentís."

Text: Magda Ballesté (Comunicació PCiTAL)