A punt, el prototip de la UdL que competirà a MotoStudent

Un equip de l'Escola Politècnica Superior ha dissenyat i desenvolupat la motocicleta

MotstudentUdL
Part de l'equip UdL amb alguns patrocinadors i el prototip. FOTO: UdL

El prototip de Moto 3 desenvolupat per l'equip UdL Racing Engineering, s'enfronta aquest cap de setmana a una trentena de prototipis dissenyats per universitaris d'arreu del món en la competició internacional MotoStudent, que tindrà lloc aquest cap de setmana al circuit Motorland d'Alcanyís. Avui els seus 'autors' i patrocinadors l'han presentat públicament abans de marxar cap a Alcanyís. Aquest és el segon cop que la Universitat de Lleida s'apunta a MotoStudent.

Promoguda per la fundació Moto Engineering Fundation, aquesta competició premiarà el millor projecte d'innovació, el millor disseny i el millor projecte industrial, a partir de diferents proves tècniques que tindran el seu colofó amb una carrera final, que també tindrà premi. El prototip desenvolupat per la UdL serà pilotat per Cristina Juarranz, pilot de la categoria júnior 600.

L'equip de la UdL, format per deu estudiants dels graus d'Enginyeria Mecànica i d'Enginyeria en Elèctronica Industrial i Automàtica de l'Escola Politècnica Superior (Axel Felis, Oriol Faura, Ricard Bordalba, Jordi Capdevila, Alejandro Larruy, Alejando Solans, Gerard Mesalles, Marc Castro, Norbert Burgués i Ot Civit), sota la tutela del professor Miquel Nogués, ha desenvolupat un prototip de competició Moto 3 de 250cc i quatre temps que, per aquesta edició de MotoStudent, es correspon amb un motor Sherco que proporciona una potència propera als 40 HP.

Explica Nogués que a més de les proves estàtiques, les proves de circuit i la cursa, els equips participants han de presentar un pla d'empresa que reculli la viabilitat comercial del prototip. "Tot i que la carrera serà el moment més esperat, el nostre objectiu és acadèmic, haver pogut desenvolupar la motocicleta".

Las motos de cada equip, úniques en desenvolupament i disseny, comparteixen el motor de 250cc i quatre temps. Els equips que les han creades han d'estar integrats en una empresa fabricant de motos de competició, per tal de poder desenvolupar i fabricar un prototip sota uns condicionants tècnics, un pressupost reduït i amb un termini d’execució curt.

El prototip de la UdL ha estat possible gràcies especialment al patrocini de la Diputació de Lleida, que ha aportat 9.000 euros, però també de la Paeria, els Col·legis d'Enginyers Industrials i d'Enginyers Tècnics Industrials, Rodi, Custom Grafics, Moto Club Segre, Circuit d'Alcarràs, DTWorks, Official Team Sheco Mendiz, PTC, MEF i Technopark.

El vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri, ha agraït a l'equip de UdL i els patrocinadors la seua contribució per haver fet possible el prototip. Per la seua part, el president de la Diputació, Joan Reñé, s'ha mostrat satisfet per l'aposta de la seua institució en iniciatives d'aquesta mena.

El prototip de la UdL que competirà a MotoStudent

Les noies de voleibol