9 de juliol de 2009

Els alumnes de primer de Medicina experimentaran l'envelliment

. Serà una pràctica obligatòria que s'ha estrenat en un curs de la Universitat d'Estiu
audio
Joc de l'envelliment. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGE Joc de l'envelliment
A partir del proper curs, els estudiants de primer de Medicina experimentaran en la seua pell el que implica fer-se vells. Es tracta d'una pràctica obligatòria dins de l'assignatura Recursos informàtics i documentació, segons va explicar ahir Jaume March, professor del departament de Cirurgia de la UdL i coordinador del curs de la Universitat d'Estiu Conscienciació cap a l'envelliment amb el joc d'envellir.

Els alumnes matriculats en aquest curs van ser els primers en 'patir' personalment les limitacions en les capacitats visuals, auditives i de mobilitat que habitualment sofreixen les persones grans. Amb ulleres per simular cataractes, taps a les oïdes per la sordesa, embenats per reproduir les limitacions respiratòries de la dispnea o guants per emular les conseqüències de l'artritis, els participants en el joc havien de superar diverses tasques quotidianes. Concretament, cinc proves sobre càlcul, memòria, tasques de la llar i activitats diàries.

Viure en primera persona les limitacions en les capacitats visuals, auditives i de mobilitat que habitualment pateix la gent gran ajudarà els futurs metges a posar-se al lloc dels pacients
L'objectiu d'aquesta pràctica és conscienciar els futurs metges de les dificultats que pateixen les persones durant el procés d'envelliment, ajudant-los a posar-se al lloc dels pacients. I és que, entre les competències que planteja l'Espai Europeu d'Educació Superior hi ha l'empatia. De fet, aquesta és una pràctica habitual a les facultats de Medicina dels Estats Units que encara no es duu a terme a cap universitat europea, segons Jaume March. "La geriatria no està contemplada en els nous plans d'estudis i hem volgut introduir-la amb aquesta experiència, va explicar el professor.

En la prova pilot que ha suposat 'El joc d'envellir' hi han pres part una vintena de persones, d'entre 18 i 71 anys. També hi ha col·laborat personal del servei de Geriatria de l'Hospital Santa Maria. El curs, amb una durada de 20 hores, finalitza aquest dijous..