9 d'abril de 2013

. L'exrector de la UdL n'és membre numerari des de 2004

Joan Viñas [+] AMPLIAR IMATGEJoan Viñas / FOTO: UdL
baixcorva
El catedràtic de Cirurgia i exrector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas i Salas, és el nou president de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya (RAMC). Viñas, nomenat en substitució de Jacint Corbella, vol apropar l'Acadèmia a la societat i assessorar les administracions "amb informes útils". El nou responsable de la RAMC ha incorporat per primer cop una dona a la junta directiva com a vicepresidenta. Es tracta d'Edelmira Doménech. Completen l'equip Luis Morales, Jordi Palés i Joaquim Tornos.

Acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina des de novembre de 2004, Joan Viñas també ocupa actualment la presidència de l'Institut Català de la Salut i la vicepresidència primera de la Xarxa Vives d'Universitats. Rector de la UdL entre maig de  2003 i maig de 2011, també ha estat degà de la Facultat de Medicina i director del Departament de Cirurgia.

Viñas ha exercit com a cap de secció de Cirurgia a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, on ha impulsat la creació i dirigit el comitè d'ètica assistencial, a banda del comitè d'ètica i recerca clínica de la Regió Sanitària de Lleida i l'Associació Antisida de Lleida. També és membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), dins de la secció de Ciències Biològiques.