8 d'octubre de 2012

Una alumna de la UdL, coordinadora dels consells d'estudiants catalans
audio
Gemma Espigares, coordinador del CEUCAT  / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEJordi Codony amb Gemma Espigares / FOTO: UdL
baixcorva
Gemma Espigares, estudiant d'Infermeria i responsable dels afers econòmics i de qualitat del Consell de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida, és la nova coordinadora del Consell de l'Estudiantat de les Universitat catalanes (CEUCAT).

Espigares relleva en el càrrec Jordi Codony, alumne de la Universitat Politècnica de Catalunya que presidia aquest organisme des de la seua creació, a finals del 2010.

L'elecció va tenir lloc dissabte a la Universitat de Lleida, durant el plenari que el CEUCAT va celebrar a la UdL, on també es va aprovar la Carta de drets i deures de l'estudiantat universitari que ara caldrà consensuar amb els rectorats i el Govern. Aquest document recull, entre altres, el dret de la igualtat d'oportunitats, de la docència de qualitat, l'avaluació objectiva, de poder compatibilitzar treball i estudis, i de protesta cívica. Entre els deures està el respecte, l'esforç acadèmic o la participació activa. L'estudiantat català proposa també incloure en la Carta el dret a vaga, que a diferència de l'estudiantat de secundària, no es té en compte per a l'alumnat universitari.

Els membres del CEUCAT van ser rebuts pel rector Roberto Fernández, que va agrair la tasca que fan els representants de l'estudiantat català en defensa de la universitat pública. Per la seua part, la nova coordinadora va animar els estudiants a continuar treballant plegats per contribuir a la millora del sistema universitari català.

Gemma Espigares nova presidenta del CEUCAT
video Gemma Espigares, presidenta del CEUCAT