8 de març de 2013

Els reptes tecnològics del turisme lleidatà, en una jornada a la UdL

. Més de 200 persones participaran a la trobada els dies 12 i 13 de març

El sector turístic de les comarques lleidatanes està adaptat a les noves tecnologies? Aquesta és la pregunta principal que intentarà respondre la 1a Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida, que tindrà lloc els propers dies 12 i 13 a l'auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont. Més de 240 persones, entre empresaris i estudiantat, prendran part en la trobada, que compta amb figures de primer ordre com el director de promoció de l'Agència Catalana de Turisme, Miquel Alabern; el community manager de la cadena Room Mate Hotels, Yeyo Ballesteros; o el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i expert en Màrqueting Estratègic i Operatiu, Jordi Blanch.

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) continuen sent una assignatura pendent pel turisme lleidatà. Un estudi realitzat per les professores de la UdL Eva Martin i Natalia Daries posa de manifest que els empresaris del sector són conscients de la importància de les TIC, "tot i que alguns d'ells encara no han iniciat accions d'adaptació i innovació". En aquest sentit, subratllen la necessitat d'organitzar serveis, amb webs ben dissenyats i presència a les xarxes socials. El treball conclou que les empreses turístiques lleidatanes que incorporen les TIC a la seua gestió "milloren el seu posicionament, augmentant la seua competitivitat i quota de mercat". Per contra, les que no ho fan "posen en risc la seua supervivència".

La 1a Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida posarà sobre la taula temes com la venda on line, els hotels de disseny avantguardista, la gestió de la reputació a Internet, l'ús de fotografies d'usuaris particulars per a la promoció turística a través de plataformes com l'Instagram o les xarxes especialitzades, com ara Minube.
1a Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida / Noves TEcnologies Aplicades al turisme / 12 i 13 de març de 2013