8 de maig de 2013

Una trentena d'alumnes llatinoamericans estudien a la UdL gràcies als programes JADE i JADE Plus

Un total de 28 alumnes llatinoamericans -24 de grau i 4 de doctorat-, estudien aquest curs a la Universitat de Lleida (UdL) gràcies al programa de beques JADE i JADE Plus, que ofereixen la UdL i el Banco Santander, a través de la seua Divisió Global Santander Universidades. El rector, Roberto Fernández, i el director de Santander Universidades Espanya, Alfredo Albaizar, els han lliurat avui les credencials com a beneficiaris d'aquest programa de mobilitat en un acte que ha tingut lloc aquest migdia al saló Víctor Siurana.

El programa JADE, actualment en la seua onzena edició, ofereix beques per a estudiants mexicans de grau interessats a completar a la UdL la seua formació durant sis mesos. Mentre, el programa JADE Plus -que arriba a la setena convocatòria- facilita que universitaris de tota Iberoamèrica puguin fer estades de fins a tres anys a Lleida per cursar els seus estudis de doctorat. Aquest curs, els alumnes becats provenen de Mèxic i Cuba.

La majoria de l'alumnat que ha arribat a la UdL mitjançant el programa JADE aquest curs 2012-2013 estudia a les Facultats de Dret i Economia, i Medicina. També n'hi ha a Ciències de l'Educació, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, la Facultat de Lletres i l'Escola Politècnica Superior.

Des de la seua posada en funcionament, uns 300 estudiants s'han beneficiat dels dos programes. El rector de la UdL ha volgut agrair la iniciativa que va posar en marxa l'exrector Jaume Porta, present a l'acte. "Cal retre-li homenatge per una magnífica idea d'internacionalització", ha subratllat Fernández. També ha tingut paraules d'agraïment per al president del Banco Santander, Emilio Botín, "perquè sempre que us hem necessitat us hem tingut".

Mentre, Alfredo Albaizar ha destacat que la UdL va ser la primera universitat catalana en col·laborar amb la Divisió Global Santander Universidades, que vertebra l'acció social del banc i que actualment li permet mantenir una aliança estable amb 1.027 centres d'educació superior de 14 països d'arreu del món. El director de Santander Universidades Espanya ha recordat els nombrosos projectes conjunts amb Lleida, tant en programes de mobilitat com en altres iniciatives, com ara el carnet universitari.

A l'acte també han assistit la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Àstrid Ballesta, i el vicerector de Recerca, Jaume Puy.

Beques Jade Plus 2013  / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl lliurament de credencials s'ha fet al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
baixcorva