8 de maig de 2012

La UdL beca una vintena d'estudiants de màster estrangers

. El rector lliura les credencials als beneficiaris del curs 2011-12
audio
La Universitat de Lleida (UdL) ha becat aquest curs un total de 18 alumnes de 7 països dins del seu programa d'ajuts de màsters per a estudiantat estranger, en marxa des de l'any 2010. El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha presidit avui el lliurament de credencials als beneficiaris en un acte que també ha comptat amb la presència de la vicerectora de Relacions Internacionals, Àstrid Ballesta, i la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua, Neus Vila. Fernández s'ha compromès a buscar el màxim de recursos possibles per potenciar aquest programa que  "subratlla el paper de la universitat com ascensor social més enllà de nacionalitats i races".

L'alumnat que ha rebut una beca per aquest curs prové del Camerun, Mèxic, Veneçuela, Colòmbia, Perú, Brasil i els Estats Units. Per centres, 8 han cursat algun màster a la Facultat de Lletres; quatre, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària; tres, a Ciències de l'Educació; dos, a la Facultat de Dret i Economia; i un, a la d'Infermeria. Cadascun d'ells ha rebut 6.000 euros.

De cara al proper curs 2012-2013 fins a 83 alumnes han presentat la seua sol·licitud d'una beca dins d'aquest programa propi específic per a màsters. Les peticions arriben a la UdL des de països tan diversos com Zimbabwe, Indonèsia, Haití, Bolívia, Xina o Cuba.

Becaris estrangers als Màsters de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEL'alumnat que ha recollit les credencials, amb les autoritats acadèmiques / FOTO: UdL
baixcorva