8 de juny de 2009

La UdL ha augmentat prop d'un 30% la recollida selectiva de paper i cartró durant el 2008, arribant als 26.610 quilos

Papereres de recollida selectiva a la UdL
 Els diferents campus han recollit de forma selectiva un total de 26.610 quilos d'aquests residus durant l'any passat, 6.000 més que al 2007. Així ho assenyalen les dades facilitades pel Grup Ecologista Gençana, que s'encarrega d'aquest servei.

Analitzant les xifres per campus, el que genera més residus reciclables d'aquest tipus és el del Rectorat, amb 10.770 quilos i un augment del 74,27% respecte al 2007. Per darrera trobem el campus de Cappont, amb 9.240 quilos de paper i cartró. L'augment de la recollida se situa en el 156,6%, gràcies en part a la incorporació de la Facultat de Ciències de l'Educació, que s'hi va traslladar des de la Caparrella. Completen la llista Ciències de la Salut, amb 3.960 quilos d'aquests materials, i l'ETSEA, amb 2.640 quilos. Tots dos campus han augmentat un 10% aquesta recollida selectiva.

Cal recordar que la UdL ha estat guardonada recentment amb el Premi Pila 2009 que l'Associació Espanyola de Recollidors de Piles, Acumuladors i Telèfons Mòbils (AERPAM) atorga a nivell estatal. En tan sols un any, la Universitat de Lleida ha recollit de forma selectiva 150 quilos d'aquests materials mitjançant dos contenidors grans d'aquesta entitat ubicats als campus de Cappont i d'Agrònoms, sense tenir en compte altres més petits que hi ha al Rectorat i a Ciències de la Salut, i que recull la Paeria.