8 de juliol de 2011

El programa didàctic d'una matèria "en obert" de la UdL, premiat per Universia
audio
UdL OpenCourseWare / Universitat de LleidaEls recursos docents de l'assignatura Enginyeria del Software 3, que forma part del programa de la titulació d'Enginyeria en Informàtica i també del Màster en Programari Lliure, ha estat una de les 8 finalistes en la quarta edició dels Premis ME-Universia a la iniciativa OpenCourseWare, en la que la UdL hi participa des del passat mes de febrer. Aquesta matèria, impartida pel professor Roberto García, s'orienta a oferir coneixements sobre llenguatges XML i serveis Web que poden ser útils de cara a desenvolupar aplicacions dins l'àmbit empresarial.

El projecte s'ha impulsat des del Vicerectorat d'Infraestructures i Tecnologies de la Informació i està coordinat pel Servei de Biblioteca i Documentació, i el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació. De moment, deu assignatures de les titulacions que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior i a la Facultat de Dret i Economia de la UdL s'han adherit a la plataforma, que té com a objectiu l'intercanvi de material docent de forma oberta i a través de la xarxa.

La peculiaritat d'aquesta iniciativa és que no cal identificar-se per accedir al material docent que ofereixen les diferents universitats. Això permet que qualsevol persona, tant alumnat com professorat o inclús, professionals interessats en reciclar els seus coneixements, poden consultar-los de forma gratuïta. A més, com que els documents es distribueixen sota la llicència Creative Commons, es permet fer-hi modificacions, sempre i quan es citi la font original. Des de la Universitat de Lleida  es treballa amb l'objectiu, de cara al proper curs, d'anar incorporant nous continguts d'altres assignatures que s'imparteixen en els diferents centres de la UdL.

El projecte, d'abast global, va iniciar-se el passat any 2001, a l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT). A l'Estat espanyol, Universia és l'encarrega d'impulsar-lo i, en aquests moments, ja compta amb la participació de més d'una quarantena d'universitats.