8 de juliol de 2010

Una contacontes professional explica aquesta tarda històries sobre dones a la Universitat d'Estiu
audio
Contacontes. Numancia Rojas la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGESessió de contes al campus de Cappont

Numancia Rojas, narradora oral especialitzada en la temàtica femenina, oferirà aquesta tarda a la Universitat de Lleida una sessió de contes reunits sota el títol d'Amazonas. Es tracta d'històries sobre "dones valentes, que no es van deixar dominar" d'autors com Ángeles Mastreta, Isabel Allende, Mario Benedetti o la mateixa Rojas. Serà a partir de les 19.00h a l'aula 2.02 de l'Edifici Polivalent, al campus de Cappont, en el marc del curs de la Universitat d'Estiu Què conten els contes? Literatura infantil i ideologia patriarcal, coordinat pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL.

La iniciativa, centrada en l'anàlisi dels estereotips sexistes i els valors androcèntrics dels contes, se celebra per segon any consecutiu amb un gran èxit de participació. Numancia Rojas és autora del llibre Ni brujas ni cenicientas (2007), on tots els personatges són del gènere femení. També dirigeix la Casa dels Contes de Barcelona des de l'any 2000.

També aquesta tarda, i en el marc de la Universitat d'Estiu, tindrà lloc una demostració pràctica d'equips de domòtica. Serà a l'aula 1.01 de l'Edifici Polivalent, a partir de les 16.00h.