7 de desembre de 2009

Docents de la UdL imparteixen un Màster oficial de Recerca en Sistemes i Productes Forestals a Bolívia. Els alumnes podran fer el seu doctorat a Lleida
audio
Màster oficial de Recerca en Sistemes i Productes Forestals a Bolívia. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Alguns dels alumnes amb les professores Rosario Fanlo (UdL) i G. Morgan (UGRAM)
Professors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida han iniciat aquest curs el Màster oficial de Recerca en Sistemes i Productes Forestals a Bolívia, amb el suport de la vicepresidència de l'Estat d'aquest país sud-americà i l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID). La UdL ha decidit participar-hi com un primer pas per expandir els ensenyaments de postgrau a països llatinoamericans.

Una dotzena de docents de l'ETSEA i tres investigadors del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, del qual també forma part la UdL, han impartit les classes a una trentena d'estudiants de diferents universitats bolivianes a la Universitat Autònoma Gabriel René Moreno (UGRAM), a la ciutat de Santa Cruz. L'AECID ha finançat completament la matrícula dels alumnes, considerant-los estudiants de la Universitat de Lleida, ja que un cop obtinguin el títol oficial, podran matricular-se del doctorat a la UdL. L'Agència de Cooperació també s'ha fet càrrec del desplaçament i les dietes dels professors i els inevstigadors.

Aquest projecte de doctorats en origen s'emmarca en el programa COUNIT de cooperació universitària i formació tècnica especialitzada de Bolívia en què també participen la Universitat Politècnica de Catalunya, la Politècnica de València i l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA).