7 d'abril de 2010

El 7è MERCATEC Lleida espera batre rècord de públic, amb més de 1.100 visitants

. El campus de Cappont acull la presentació de treballs entre dijous i divendres
audio
Mercatec 2009. Universitat de Lleida
L'edició del 2009, a l'edifici Polivalent, va batre rècord de treballs presentats
 Més de 1.100 alumnes d'ESO i Batxillerat de tretze centres de les comarques de Lleida participaran a la setena edició del MERCATEC, que tindrà lloc dijous i divendres d'aquesta setmana al campus de Cappont de la Universitat de Lleida. La xifra representa un rècord absolut de públic. Es tracta d'una iniciativa del departament d'Educació de la Generalitat, l'Institut de Tecnoètica i Enginycat, que l'organitzen arreu de Catalunya. A Lleida està coordinada a per l'Institut de Ciències de l'Educació - Centre de Formació Continua i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL.

L'exposició permet a l'estudiantat mostrar les seues creacions tecnològiques. Enguany s'hi presentaran 68 projectes. Els participants han treballat en temes com ara les cases bioclimàtiques, la construcció d'un identificador de líquids, la programació d'una cruïlla de semàfors o el disseny d'un braç robòtic per alimentar un usuari amb mobilitat reduïda.

La trobada inclou un total de 15 tallers que tractaran temes com la robòtica, l'astronomia, l'energia solar o la mecànica, entre d'altres. Tots ells estan organitzats per professorat dels centres de Secundària, personal docent i investigador de l'EPS, l'Institut Gaudí de la Construcció i el Centre Tècnic Ilerdenc. Entre les novetats de la present edició hi ha un taller sobre l'electricitat que imparteix Daniel Jiménez Albiac, director d'Experimentàlia i assessor científic de TV3. Dijous 8 d'abril, a les 18.30h, pronunciarà la conferència Electrifica't per la ciència, oberta a tota la ciutadania. Serà a l'auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera.

El programa del VII MERCATEC també engloba dos exposicions. L'EPS acull Els invents que han canviat la història, que aplega reproduccions fidels a petita escala d'invents com la ràdio, l'ariet hidràulic, el zoòtrop, la màquina de vapor, el parallamps, la televisió o el magnetòfon. A l'Edifici Polivalent es pot veure l'exposició d'autòmats de Lluís Ribas, professor de tecnologia de secundària i mecànic conservador del Museu d’Autòmats del Tibidabo. Els visitants podran apreciar mags, equilibristes, gimnastes i personatges de la vida quotidiana que han estat construïts pel propi Ribas, utilitzant la tècnica constructiva que feien servir els antics mestres francesos i suïssos.

PROGRAMA DEL 7è MERCATEC LLEIDA