6 de setembre de 2013

Lliuren el premi Jaume Vicens Vives a la Facultat de Ciències de l'Educació

Premi Vicens Vives 2013 a la Facultat de Ciencies de l'Educació de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECornadó, Mas-Colell i Cullerés / Foto: UdL
baixcorva
La degana de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Lleida (UdL), Maria Pau Cornadó, acompanyada del director dels serveis territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, han recollit avui el premi Jaume Vicens Vives a la qualitat docent pel projecte "La millora en la formació inicial de mestres de primària a través del model d’alternança", que incorpora l'estudiantat d'Educació Primària als centres escolars des de primer curs.

Aquest programa d'innovació docent, pioner a les facultats d'educació de l'Estat espanyol, permet a l’estudiantat rebre teoria -a la universitat- i pràctica -a les escoles de primària- combinada durant els quatre anys de formació i compta amb el suport del departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El lliurament del guardó, dotat amb 200.000 euros que s'han de destinar a projectes d’innovació o de millora docent, s'ha fet en el marc de la inauguració oficial del curs acadèmic del sistema universitari català, que ha tingut lloc avui a la Universitat de Girona.

A banda de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL, els premis col·lectius Vicens Vives han distingit enguany l'Escola Superior d'Agricultura de la Universitat Politècnica de Catalunya, el grau de Medicina conjunt de l'Autònoma de Barcelona i la Pompeu Fabra i l'Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses de la Ramon Llull. A títol individual han estat guardonats els professors Josep M. Casasús (Universitat Pompeu Fabra), Carles Barceló (Universitat de Girona) i Maria Rosa Fenoll (Universitat Rovira i Virgili). Les distincions estan dotades amb 20.000 euros cadascuna, que s'han de destinar a projectes d'innovació o de millora docent.

La inauguració del curs del sistema universitari català ha comptat amb el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell; el secretari d'Universitats i Recerca, Antoni Castellà, el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina, el director general d'Universitats, Lluís Jofre, el director general de Recerca, Josep M. Martorell,  i els rectors de totes les universitats catalanes.

La lliçó inaugural,Grans reptes de la salut global, ha anat a càrrec del professor Pedro Alonso, director de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGLOBAL), director del Centre d'Investigació en Salut Internacional de Barcelona (CRESIB), i cap del Servei de Medicina Tropical i Salut Internacional de l'Hospital Clínic de Barcelona, reconegut internacionalment per la seua contribució a la lluita contra la malària.