6 de maig de 2011

Rècord d'inscripcions al proper Certificat d'Estudis Hispànics que avui ha clos l'edició d'enguany amb música i teatre
audio
Estudis Hispànics a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEL'estudiantat del Certificat en l'acte de cloenda del curs / FOTO: UdL

El sisè Certificat d'Estudis Hispànics que organitza la UdL i que tindrà lloc durant el proper curs 2011-12, compta hores d'ara amb prop d'una quarantena d'inscrits, sent aquesta la major xifra de participació que s'ha registrat fins ara. Aquest fet permetrà que l'any vinent s'obri la possibilitat de distribuir l'alumnat en dos nivells. Segons els coordinadors del programa, l'interès per aprendre la llengua és creixent en països com la Xina, ja que els estudiants ho veuen com una oportunitat per introduir-se o millorar dins el món laboral, tant des del punt de vista de l'ensenyament com de la gestió i assessorament empresarial.

El Certificat d'Estudis Hispànics té la voluntat d'ensenyar no només la llengua castellana sinó aprofundir també en aspectes culturals, històrics i fins i tot turístics. En aquesta cinquena edició han participat 23 estudiants xinesos i una alumna de Dakar (Senegal), als quals els hi han impartit les classes una dotzena de professors. Tot i que aquesta formació està oberta a tothom, la UdL va signar fa 6 anys un conveni amb les universitats xineses Tianjin Foreign Studies University i Binhai School of Foreign Affairs per tal que aquests estudis tinguessin una validesa oficial pels alumnes que cursen Filologia Hispànica en aquests centres.

En l'acte de cloenda del curs, el grup de teatre del certificat, integrat per divuit persones, ha dut a terme la representació de l'obra Tercero derecha, dirigida per la professora d'espanyol, cinema i teatre, Mayte Alarcón i extreta del manual Aprender español haciendo teatro de Jan Peter Nauta. Aquesta comèdia situa a l'espectador a l'escala d'una comunitat de veïns. Per la seva banda, els 6 alumnes xinesos que formen part de la coral d'estudiants de mobilitat, que dirigeix Robert Faltus, han interpretat les cançons Amapola, Bésame mucho i La bella Lola.