5 de març de 2009

La descontaminació de sòls i aigües a través de les plantes i les males herbes són els temes centrals de les darreres novetats editorials de la UdL

Fitoremediació. Tecnologia de descontaminació mitjançant plantes, d'Edicions de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEFitoremediació. Tecnologia de descontaminació mitjançant plantes
Les plantes són una bona alternativa als tractaments físics o químics per recuperar sòls, sediments i aigües. Aquesta és la tesi central del llibre Fitoremediació. Tecnologia de descontaminació mitjançant plantes, que Edicions de la Universitat de Lleida acaba de publicar dins de la col·lecció Eines. Es tracta d'una obra dels professors del Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, Àngela D. Bosch i Josep Maria Virgili, en col·laboració amb l'assessora privada Natividad Iglesias.

En aquest text els autors aborden una problemàtica que afecta molts punts del territori estatal, amb caràcter greu en alguns casos. La fitoremediació és una tècnica aplicable a molts tipus de contaminants com els hidrocarburs de petroli, els metalls o els dissolvents clorats. Es tracta d'una tecnologia respectuosa amb el medi ambient que permet cobrir superfícies extenses de terreny i té altres avantatges com el baix cost.

El volum pretén ser una guia pràctica i entenedora sobre les tècniques que es poden emprar com ara la fitodegradació, la fitovolatització o la rizofiltració.

També dins l'àmbit de la botànica, Edicions de la Universitat de Lleida ha editat Malas hierbas en plántula. Guía de identificación, dels professors d'ETSEA Jordi Recasens i Josep Antoni Conesa. Aquests experts del Departament d'Hortofructicultura, Botànica i Jardineria de la UdL plantegen que prendre una correcta decisió sobre el mètode de control de males herbes es fonamenta en una correcta diagnosi del problema, és a dir, en la identificació de l’espècie en un estat molt primerenc. Aquesta obra permet dur a terme aquesta identificació en estat de plàntula a partir de la integració de caracters senzills i de fàcil interpretació. La descripció va acompanyada de dibuixos detallats i d'extens material fotogràfic.

MÉS INFORMACIÓ

Edicions de la Universitat de Lleida