5 de desembre de 2008

Investigadors de la UdL lideren la recerca en emmagatzematge d'energia termosolar d'un projecte estatal

. El GREA coordina una part del ConSOLI+DA, emmarcat en el programa CENIT del Ministeri de Ciència i Innovació

Grup d'Investigadors del GREA de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls investigadors del GREA
Investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) coordinaran la tasca d'emmagatzematge d'energia termosolar del projecte ConSOLI+DA, seleccionat dins del programa de Consorcis Estratègics Nacionals d'Investigació (CENIT) del Ministeri de Ciència i Innovació, destinat a grans projectes integrats de recerca industrial. L'objectiu principal del ConSOLI+DA és posicionar la indústria espanyola com a líder mundial en l'explotació d'aquestes tecnologies. També pretén ajudar a la reducció d'emissions de CO2 per complir amb les fites fixades per la Unió Europea. Suposarà una inversió de 24 milions d'euros en els pròxims quatre anys, dels quals la UdL en gestionarà 400.000.

El GREA (Grup de Recerca en Energia Aplicada) s'encarrega de coordinar una quinzena d'empreses, universitats i centres de recerca per resoldre els problemes de l'emmagatzematge energètic a alta temperatura com ara la corrosió, les pèrdues de calor o les tensions mecàniques. Per això, els investigadors de la UdL fan el seguiment d'una planta pilot de l'empresa Abengoa Solar al municipi sevillà de Sanlúcar la Mayor i en construiran una de més petita a les seues instal·lacions del campus de Cappont per fer més proves

El grup de recerca de la UdL coordina a una quinzena d'empreses, universitats i centres de recerca per resoldre els problemes de l'emmagatzematge energètic a alta temperatura com ara la corrosió, les pèrdues de calor o les tensions mecàniques
GREA Innovació Concurrent es va fundar l’any 1999 com la unió d'un grup de professors implicats en els estudis d'Enginyeria Tècnica Industrial de la Universitat de Lleida, encara que avui també hi participen professors d’Arquitectura Tècnica. Des dels seus inicis ja va néixer com un grup multidisciplinar i actualment forma part de la Xarxa de Centres de Suport a la Innovació Tecnològica de la Generalitat de Catalunya (Xarxa IT)..

MÉS INFORMACIÓ